۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۷۶۰۸۷
گزارش مرکز رصد رسا از سیاه نمایی العربیه از وضعیت داخلی ایران؛

وقتی رسانه آل سعود دم از دموکراسی می‌زند

خبرگزاری رسا ـ شبکه العربیه که وابسته به یکی از شاهزادگان سعودی است درحالی مدعی عدم وجود دموکراسی در ایران می‌شود که عربستان سعودی در تاریخ خود حتی یک بار شاهد برگزاری انتخابات نبوده است.
شبکه العربيه

 

به گزارش مرکز رصد خبرگزاری رسا، هجمه شدید برخی رسانه های عرب زبان به جمهوری اسلامی ایران در طی سال‌های اخیر به امری عادی تبدیل شده است. موج جدید ایران هراسی و شیعه هراسی که به ویژه پس از اتفاقات سوریه تشدید شد، این روزها به بالاترین حد خود رسیده است. شبکه هایی مانند الجزیره و العربیه که همراه با رسانه های غربی از هر فرصتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند، با استفاده از مطالب خلاف واقع و شانتاژ رسانه ای تلاش دارند به وجهه ایران در میان مخاطب عرب زبان خود خدشه وارد کنند.

 

برنامه « ایران من الداخل » و سیاه نمایی وضعیت داخلی ایران


شبکه ماهواره ای العربیه که همواره به حمایت از گروه های تکفیری در سوریه و عراق پرداخته است، همگام با حمایت از کودک کشی رژیم آل سعود در یمن برنامه ای را تحت عنوان " ایران من الداخل ؛ ایران از درون " پخش می‌کند. این برنامه که در مقاطع مختلف خبری العربیه پخش می‌شود، تلاش دارد جمهوری اسلامی را به عنوان کشوری پر از بزهکاری و مشکل نشان دهد.

 


محتوای این برنامه اغلب با استناد به سازمان‌های مغرض حقوق بشر غرب با ادعاهای دروغین خود به ملت و دولت ایران توهین می‌کند. در این برنامه با توجه به مسائلی مانند وضعیت رسانه در ایران، فیلترینگ، کودکان کار، دختران و زنان خیابانی و خفقان سیاسی در ایران می‌پردازد. این شبکه همچنین در سایر برنامه های خود از هر فرصتی برای ضربه به مقامات ایرانی از جمله مقام معظم رهبری و علما و شخصیت های مختلف استفاده می‌کند.

 


المریا یکی دیگر از برنامه های العربیه است که در آن شاهد حمله علیه شخصیت‌های مختلف نظام و علمای تشیع هستیم. شیطنت‌های العربیه در معرفی مقام معظم رهبری را می‌توان از جنجال برانگیز ترین قسمت‌های المریا معرفی کرد.

 

 

عربستان؛ کشوری حتی بدون یک انتخابات


جالب اینجاست که این انتقادها درباره حقوق بشر در ایران و هجمه علیه شخصیت‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران از سوی شبکه ای صورت می‌پذیرد که خود وابسته به یکی از شاهزادگان آل سعود است. به نظر می‌رسد ادعای نقض حقوق بشر و وجود دیکتاتوری در ایران از سوی رسانه مطبوع کشوری که تا به حال یک انتخابات را نیز به خود ندیده است بیشتر به طنز شبیه است. العربیه درحالی درباره حقوق زنان در ایران دم می‌زند که بانوان در عربستان سعودی حق رانندگی را نیز ندارند.

 


این شبکه در حالی مدعی مقابله دولت ایران با جوانان می‌شود که جوانان عربستان از کم‌ترین آزادی ها محروم هستند و همین امر موجب شده است که آنان به دامن داعش و القاعده پناه ببرند. رسانه وابسته به خاندانی که بیشترین حمایت را از تکفیری‌های منطقه را انجام می‌دهد چگونه می‌تواند نقش ایران را در منطقه مخرب جلوه دهد؟ کشوری که خود سرمنشأ همه بزهکاری ها است و بیشتر اعضای داعش و القاعده شناسنامه سعودی دارند چگونه می‌تواند راجع به مشکلات ایران نظر بدهد؟ العربیه چگونه به خود اجازه می‌دهد دم از دموکراسی بزند حال اینکه عربستان دارای حکومتی موروثی و سلطنتی است؟

 

 

سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های آل‌سعود در یمن از سوی العربیه

 


العربیه در برنامه‌های مختلف خود در حالی ایران را به قتل اهل سنت در عراق و سوریه متهم می‌کند که خود نسبت به اظهارات و مواضع مفتی‌های وهابی سعودی در حمایت از کشتار مسلمانان سنی و شیعه سکوت کرده است. جالب اینجاست که این شبکه که نسبت به کشتار مسلمانان در یمن و بحرین بی‌تفاوت بوده و همواره به حمایت از حاکمان ظالم حاشیه خلیج فارس پرداخته است و ایران را به حمایت از بشار اسد در سوریه متهم می‌کند.

 


اگرچه همین حمله ها و مشابه آنها از سوی رسانه های غربی نیز نسبت به ایران مطرح می‌شود اما به نظر می‌رسد کشوری که از سوی همه سازمان‌های بین المللی به نقض حقوق بشر متهم است و تنها به خاطر فروش نفت و مناسبات خود با آمریکا و سایر کشورهای غربی از گزند قطعنامه های سازمان ملل درامان مانده به هیچ وجه حق اظهار نظر درباره مسائل داخلی ایران را ندارد.

 


درپایان به نظر می‌رسد پخش برنامه مانند "ایران من الداخل" تلاشی مذبوحانه برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های آل سعود در یمن و کاستن از نفرت مخاطبان خود به واسطه نشان دادن چهره ای غیر واقعی از ایران است./983/ز503/ک

ارسال نظرات