۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۷۶۲۰۴
مشاور استاندار قزوین:

قوانین نظام جمهوری اسلامی از خطوط قرمز ما است

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار قزوین گفت: توافق هسته‌ای یک پیش نویس است و اگر مورد تایید مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد از نظر ما مورد تایید بوده در غیر این صورت مورد تایید نیست و قوانین ملی بر قوانین جهانی حاکمیت دارد.
حجت الاسلام قائداميني

حجت الاسلام مجتبی امینی مشاور استاندار قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، گفت: ما هرگز روحیه استکبار ستیزیمان را کنار نمی‌گذاریم چون ذات آمریکایی ها استکباری است و ما باید با ظالم مبارزه کنیم چون مسیر آنها مسیر شیطانی بوده و ما با شیطان مبارزه کنیم.

 

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: توافق ما با آمریکا به معنی دست برداشتن ما از استکبار ستیزی نیست.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: ما نباید به دشمن اعتماد کنیم آمریکایی ها مشکلات بسیاری دارند و به خاطر نیازها و مشکلات اقتصادی و سیاسی که دارند مجبور به توافق با ایران شده‌اند و توافقات آمریکا با ایران به خاطر مقاومت ملت ایران است، دنیا دیگر با آمریکایی ها دست دوستی نخواهد داد و آمریکا متوجه این موضوع شده است.

 

عزت طلبی و قوانین نظام جمهوری اسلامی خطوط قرمز ما است

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: عزت طلبی جزء خطوط قرمز ما است و ما هیچ وقت زیر بار ظلم نمی‌رویم؛ بحث هسته ای حق مسلم ما است، پژوهش و تجربه های ما باید حفظ شود و نباید پایگاه های نظامی ما بازدید شود.

 

وی با اشاره به صحبت های رهبر معظم انقلاب بیان داشت: ما فقط در بحث هسته‌ای با آمریکایی ها مذاکره انجام می دهیم آمریکایی ها حق ندارند در هیچ موضوعی در امور ایران دخالت کنند؛ ما هرگز به فکر ساخت کلاهک و بمب هسته‌ای نبوده‌ایم.

 

مشاور استاندار قزوین ادامه داد: آمریکا باید در چارچوب ان پی تی حرکت کند در این صورت است که می تواند اعتماد ما را جلب کند.

 

قوانین ملی ما بر قوانین جهانی حاکمیت دارد

حجت الاسلام امینی با بیان این‌که موفقیتی که برای ملت ایران و تیم مذاکره کننده ایجاد شده است به خاطر زحمات تیم مذاکره کننده و حمایت های ملت ایران است تصریح کرد: ما با 6 قدرت جهان جنگیدیم و هرگز عقب نشینی نکردیم، به همه دنیا فهماندیم که انرژی هسته‌ای ما صلح آمیز است.

 

این کارشناس دینی تاکید کرد: البته خود آمریکایی ها می‌دانستند که ما در فکر ساخت صلاح هسته‌ای نیستیم و آنها می‌خواستند نظام و ملت ایران را تحت فشار قرار دهند.

 

وی در پایان گفت: توافق هسته‌ای یک پیش نویس است و اگر مورد تایید مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد از نظر ما مورد تایید است در غیر این صورت مورد تایید نیست و قوانین ملی بر قوانین جهانی حاکمیت دارد و اگر سازمان ملل چیزی را تثبیت کند برای ما الزام آور نیست مگر این‌که طبق قوانین ملی کشور ما باشد./838/ت302/ب4

ارسال نظرات