۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۲۷۶۲۰۶
رییس اوقاف و امور خیریه بندرلنگه ضروری خواند؛

نهادینه شدن فرهنگ اقتصاد مقاومتی و تغییر ساختار مردمی اقتصاد

خبرگزاری رسا- رییس اوقاف وامور خیریه بندرلنگه، تغییر سبک زندگی و تغییر الگوی مصرف را دو بال تغییر ساختار مردمی اقتصاد دانست و گفت: این دو بر یکدیگر متأثر هستند که تغییر در هر یک، به بهبود دیگری کمک خواهد کرد.
اقتصاد مقاومتي

حجت الاسلام علی اسفندی رییس اوقاف و امور خیریه بندرلنگه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، ضمن تعریف جامعی از مفهوم اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی استفاده هرچه بیشتر از توان داخلی و مقاومت در مقابل تحریم ها با ایجاد کمترین بحران است.

 

وی، نهادینه شدن فرهنگ اقتصاد مقاومتی در کشور را بخش بسیار مهم این نوع اقتصاد عنوان کرد و افزود: ترویج الگوهای عملی در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه نیازمند هم اندیشی، همدلی و وفاق کلیه دستگاه های حاکمیتی کشور با یکدیگر است.


رییس اوقاف و امور خیریه بندرلنگه به اشاره به نقش مردم و دولت در حماسه‌‌‌ سیاسی و اقتصادی تصریح کرد:حرکت دولت و مردم در شرایط کنونی باید در راستای یکدیگر و در جهت خلق حماسه‌ سیاسی و اقتصادی باشد.


وی ادامه داد: دولت باید با تنظیم فرآیندهای اقتصاد و اتخاذ رویکرد سیاسی مناسب با تقویت بنیان‌های اقتصاد داخلی، عزم ملی و سرمایه‌ اجتماعی، موجبات عزت هر چه بیشتر ملت ایران را در عرصه‌ی بین‌المللی فراهم آورد.


حجت الاسلام اسفندی به نقش مردم در این راستا اشاره داشت و بیان کرد: مردم در انجام بسیاری از سیاست‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، نقش عمده و در برخی از سیاست‌ها، اصلی‌ترین نقش را در اجرا و شکست آن برعهده دارند.


وی تأکید کرد: بدون هدایت مردم در جهت رسیدن به اهداف سیاست تحقق عزم ملی و اقتصاد مقاومتی، راهکارهای سیاستی و حمایتی دولت محکوم به شکست خواهد بود و به جز هزینه‌های بسیار برای دولت، ثمره‌ای نخواهد داشت.

 

رییس اوقاف و امور خیریه بندرلنگه  با بیان این که فرهنگ‌سازی و تبلیغات در جهت مصرف کالاهای داخلی را یکی از مسایل مهمی است که در باب سبک زندگی مؤثر است ابرازداشت: مردم باید از طریق رسانه‌های مختلف، از سبک زندگی متأثر از تکنولوژی و راحت‌طلبی، به سبکی از زندگی که تلاش و کوشش در آن تجلی دارد و بیشتر مطابق با فرهنگ اسلامی است روی بیاورند و این نیازمند تبلیغات و فرهنگ‌سازی مناسب در رسانه‌ها است.

 

وی ادامه داد: تغییر سبک زندگی و تغییر الگوی مصرف، دو بال تغییر ساختار مردمی اقتصاد هستند و بر یکدیگر متأثر هستند که تغییر در هر یک، به بهبود دیگری کمک خواهد کرد.


حجت الاسلام اسفندی، تغییر الگوی مصرف و تغییر سبک زندگی از طریق نهادینه کردن مصرف و بهبود کیفیت کالای داخل را تغییر ساختار مردمی اقتصاد معنا کرد.


وی در پایان تأکید کرد: دولت و نهادهای مسؤول باید از طریق فرهنگ‌سازی سبک زندگی اسلامی و الگوی مصرف اسلامی، در جهت نهادینه کردن مصرف کالاهای داخلی و بهبود کیفیت کالاهای داخلی گام بردارند./851/ت302/ی

ارسال نظرات