۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۷۶۲۷۹

ابتکار یک مربی قرآن ترکیه‌ای در آموزش قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ امام جماعت یکی از مساجد استانبول از به کارگیری روش‌های خاصی در تقویت حافظه و شیوه‌های آموزشی نوینی در تعلیم قرآن خبر داد.
مدرسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا،«ابراهیم تونچ»، امام جماعت مسجد سلجوق خاتون واقع در منطقه «ینی بوسنا»ی استانبول در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی اذعان داشت: با بهره‌گیری از شیوه‌های مدرن و خاصی در آموزش قرآن کریم توانسته است که به 290 نفر در طی 10 ساعت روخوانی قرآن را آموزش دهد.


ابراهیم تونچ، در ادامه سخنان خود ضمن اظهار اینکه شیوه‌های قدیمی آموزش قرآن، یادگیری قرآن‌آموزان را با سختی رو به رو می‌کند، افزود: قرآن‌آموزان قبل از اینکه در این کلاس‌های 10 ساعته شرکت کنند، هیچ یک توانایی روخوانی قرآن کریم را نداشتند. با روش‌ تقویت حافظه و شیوه‌های خاص آموزشی دیگری که به کار گرفته شد، قرآن‌آموزان این توانایی را یافتند که پس از کلاس‌های 10 ساعته قرآن کریم را روخوانی کنند.


وی در پایان سخنان خود گفت: آموزش روخوانی قرآن در ترکیه معمولا در طی یک ماه انجام می‌شود. به کارگیری روش‌های غلط در آموزش قرآن کریم سبب افزایش مدت تعلیم و همچنین موجب بروز برخی مشکلات در یادگیری قرآن کریم می‌گردد.


گفتنی است، با توجه به اینکه الفبای زبان ترکی استانبولی پس از به حکومت رسیدن آتاتورک از عربی به لاتین تغییر یافت، اکنون مردم ترکیه برای یادگیری زبان عربی و در نتیجه آموزش روخوانی قرآن کریم باید مدت زمان بیشتری را نسبت به دیگر کشورهایی که الفبای عربی در آن رایج است، صرف کنند./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات