۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۷۶۲۸۳
آسوشیتدپرس:

کنگره با پشتیبانی اسرائیل توافق هسته‌ای ایران را به چالش می‌کشد

خبرگزاری رسا ـ رسانه‌های آمریکایی نوشته‌اند نمایندگان کنگره با حمایت‌های رژیم صهیونیستی در پی به چالش کشیدن و فسخ توافقنامه هسته‌ای ایران هستند.
کنگره

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا با حمایت‌های اسرائیل روز چهارشنبه توافق هسته‌ای دولت این کشور به همراه گروه 1+5 با ایران را با چالش‌های جدی مواجه کرده‌اند.

 

میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا روز چهارشنبه گفت: واقعاً اعتقاد هیچ فرد جدی این نیست که انتخاب آمریکا اجرای این توافق یا جنگ با ایران است.

 

چند تن دیگر از نمایندگان جمهوری‌خواه نیز در صحن مجلس سنا اظهارات مشابهی مطرح کردند. «جان کرنین»، نماینده تگزاس نیز گفت که گزینه سومی وجود دارد.

 

او با بیان اینکه این توافق، زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را از بین نمی‌برد گفت: با تحریم‌های شدیدتر می‌توان ایران را پای میز مذاکره آورد و توافقی بهتر با آن منعقد کرد.

 

به نوشته آسوشیتدپرس، ران درمر، نماینده رژیم صهیونیستی در آمریکا ملاقات‌های محرمانه با برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان داشت.

 

یک نماینده جمهوری‌خواه حاضر در این نشست گفت «درمر» از نمایندگان خواست توجه کمتری به جزئیات توافقنامه کنند و توجهشان را بیشتر به این معطوف کنند که کشوری که در آن سوی میز حضور دارد، ایران است.

 

نشنال‌اینترست هم در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر کرده از «برنامه عظیم اسرائیل برای به شکست کشاندن توافقنامه هسته‌ای ایران» خبر داده است.

 

نشنال‌‌اینترست به مخالفت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با توافق هسته‌‌ای با ایران از ابتدای آغاز گفت‌وگوها اشاره کرده است./982/ب101/د

ارسال نظرات