۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۷۶۴۰۰
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

دولت عربستان بی‌عرضه و خائن است/ وحدت با حامیان اسراییل ممکن نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی گفت: داعش از ریشه همان عربستان بی‌عرضه‌ای است که نتوانست قدیمی‌ترین نسخه قرآن کریم را حفظ کند و با نام اسلام بدترین جنایات و اهانت‌ها را مرتکب می‌شود.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: نماز جمعه عرصه‌ای برای ایجاد وحدت میان مسلمانان است که در این زمینه امامان جمعه وظیفه خطیری دارند.

 

وی عنوان کرد: وحدت بر دو قسم اصولی و تاکتیکی است برای مثال، توافقی که امروز میان ایران و شش کشور جهان در حال شکل‌گرفتن است از نوع تاکتیکی است مگر می‌شود با کسانی که دم از ارتباط با اسراییل و حمایت از آن می‌زنند، وحدت اصولی داشت؟!

 

آیت الله سلیمانی به تبیین وحدت اصولی پرداخت و افزود: وحدت اصولی بر مبنای یکی‌بودن آیین و هدف و وظیفه استوار است شیعه و سنی یا ایرانی و غیر ایرانی ندارد ما با هر مسلمانی که در چارچوب منویات دین حرکت کند و مانند رژیم سعودی مزدور بیگانه نباشد و سلاح مسلمان را علیه مسلمان به کار نگیرد، متحد هستیم.

 

وی در ادامه به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) اشاره کرد و بیان داشت: وهابیت از سال 1115 توسط محمد بن عبدالوهاب فعالیت خود را آغاز کرد وقتی به مرحله‌ای از رشد رسید آداب و رسوم مسلمانان را به نقد گرفت و ضدیت با اسلام را به مرحله جدیدی رساند؛ به گونه‌ای که پدر و برادر وی در مخالفت با عقاید او کتاب‌هایی نوشتند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: محمد بن عبدالوهاب آرام آرام به آل سعود وصل شد و به جنایاتی دست زد که نظیر آن امروز توسط داعش انجام می‌شود در سال 1216 امیرسعود وهابی با سپاهی از بیست هزار مرد جنگی به کربلا یورش برد و در هنگامی که این شهر به اوج شهرت رسیده بود آن را ویران و تمام خزانه‌ها را غارت کرد وهابی‌ها در مدت 12 سال گاه و ناگاه به کربلا و نجف حمله می‌کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: داعش از ریشه همان عربستان بی‌عرضه‌ای است که نتوانست قدیمی‌ترین نسخه قرآن کریم را که مربوط به 1375 سال قبل می‌شد، حفظ کند و اکنون این اثر را در موزه لندن مشاهده ‌می‌کنیم داعش نیز امروز دست به تخریب آثار اسلامی می‌زند.

 

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: تخریب قبور امامان بقیع از جمله کارهای ننگین وهابیت است آنها حتی قصد تخریب قبر نبی مکرم اسلام(ص) را داشتند اما با مقاومت مسلمانان روبرو شدند اکنون نیز بر این باورند که قبر پیامبر(ص) با قبور دیگران تفاوتی ندارد به زائران حرمین توهین و سال به سال برخوردهای نارواتری را اعمال می‌کنند.

 

وی به حملات عربستان به یمن اشاره و تصریح کرد: شاید تا قبل از حمله عربستان به یمن چهره واقعی این رژیم برای جهانیان روشن نشده بود اما حال که زنان و کودکان را بمباران می کنند در حال نشان دادن ماهیت اصلی خود هستند حکومتی که داعیه خادم الحرمین دارد با نام اسلام بدترین جنایات و اهانت‌ها را مرتکب می‌شود./831/پ201/ف

ارسال نظرات