۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۷۶۴۲۸

نماینده آیت الله سیستانی خواستار کاهش حقوق و مزایای مسؤولان عراقی شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه‎های نماز جمعه کربلا از شکاف طبقاتی در عراق ابراز گلایه کرد و خواستار کاهش حقوق و مزایای مسؤولان عراقی شد.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در صحن مطهر حرم امام حسین (ع) برگزار شد، خواستار اجرای حکم محکومان به اقدامات تروریستی شد و گفت: حکومت عراق باید با حکم متهمان عاملان حمله‎های تروریستی در بازار شهر خان بنی سعد در استان دیاله و بغداد را با قدرت اجرا کند.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی با تسلیت به خانواده های قربانیان این حادثه، تصریح کرد: نیروهای بسیج مردمی، امنیتی و عشایر در حالی با انجام عملیات‎های قهرمانانه به رشادت در میدان‎ جنگ می‎پردازند و عراق را از لوث تروریسم پاک سازی می‎کنند که اعضای داعش با انجام اقدامات تروریستی و قلع و قمع مردم بی‎گناه اعم از کودکان، زنان و سالمندان در روز عید سعید فطر درپی سیراب کردن غریزه جنایتکارانه و پلید خود هستند.

 

وی از خداوند متعال شفا عاجل مجروحان این حمله‎های تروریستی را مسالت کرد و ادامه داد: جریان‎های تروریستی، شادی و سرور مردم به مناسبت عید فطر را به گریه و حزن و اندوه مبدل کردند.

 

حجت الاسلام کربلایی در بخش دیگر سخنان خود گفت: رزمندگان نیروهای مسلح و بسیج مردمی درحالی در میدان‎های جنگ به دفاع از اراضی و مقدسات در برابر داعش می‎پردازند و خانواده‎ و دوستان خود را رها کرده‎اند که در برخی از عملیات‎ها به دلیل خیانت، اهمال، کمبود امکانات و امثال این موضوع‎ها قربانی و طعمه جنایت‎های جریان‎های تروریستی می‎شوند که این موضوع غیر منطقی، غیر معقول و مورد پذیرش شرع و اخلاق نیز نیست.

 

وی از حکومت عراق خواست که سازمان اطلاعات خود در منطقه را تقویت کند و خاطرنشان کرد: تقویت عناصر اطلاعاتی در کشورهای منطقه و ردیابی اقدامات و فعالیت‎های جریان‎های تروریستی سبب جلوگیری از بسیاری از اقدامات و تحرکات آنان در عراق می‎شود.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی همچنین بر کاهش حقوق و مزایای مسؤولان تأکید کرد و گفت: مصوبه هیأت وزیران مبنی بر کاهش حقوق و مزایایی وزیران، اعضای پارلمان و برخی از کارمندان مراکز دولتی باید اجرا شود.

 

وی حقوق کنونی سیاستمداران و برخی از دستگاه‎های دولتی را موجب قرار گرفتن بعضی از مردم در رفاه و بعض دیگر در فقر دانست و افزود: این مصوبه موجب اجرا شدن عدالت اجتماعی در جامعه و کم‎تر شدن فاصله طبقاتی در کشور می‎شود بنابراین این مصوبه باید از حالات خبری و شعاری خارج شود و به مرحله اجرا برسد.

 

خطیب جمعه کربلا با اشاره به فساد مالی و اداری در عراق افزود: متاسفانه فساد مالی و اداری همچنان در عراق ادامه دارد و مسؤولان این کشور در دولت و پارلمان باید با شجاعت و حس مسؤولیت پذیری کامل به مبارزه با آن بپردازند. رواج و گسترش فساد سبب سقوط کشوری می‎شود که جوانان ما در دفاع از آن جان خود را فدا کرده‎اند./994/ب901/د

ارسال نظرات