۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۷۶۴۵۰

سازمان ملل وضع غذا در سوریه را بحرانی اعلام کرد

خبرگزاری رسا ـ برنامه جهانی غذای سازمان ملل با اشاره به این که نزدیک به 5 سال جنگ و ویرانی در سوریه اقتصاد و توانایی مردم این کشور برای تامین نیازهای ضروری وح یاتی آنان را کاملا از میان برده است گفت که دوام و بقای کشاورزی و دامداری دراین کشوربه کمک‎های مالی خارجی نیازمند است.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، برنامه جهانی غذای سازمان ملل درگزارش مشترکی همراه با سازمان خواربار وکشاورزی این سازمان اشاره کرده است که با گذشت نزدیک به 5 سال از جنگ داخلی و بحران های فزاینده در این کشور میزان تولید مواد غذایی همچنان 40 درصد زیر سطح تولید قبل ازاین بحران قرار دارد.

 

عارف حسن اقتصاد دان ارشد این نهاد بین المللی درگزارش امروز خود یادآور شده است که تولید ماکیان در سوریه 50 درصد کاهش یافته و قیمت نان به طور سرسام آوری روبه افزایش گذاشته است و بسیاری ازمردم این کشور قادر به تامین غذای کافی برای سیر کردن خود و فرزندان خود نیستند.

 

وی در مقدمه ای بر این گزارش تاکید کرده است که ادامه وضعیت موجود در سوریه عواقب وخیم وغیرقابل جبرانی را برای این کشور ببار خواهد آورد.

 

در گزارش امروز این دو نهاد پیش بینی شده است که تولید گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته که در اثر خشکسالی های گسترده، کاهش شدیدی پیدا کرده بود افزایش محسوسی خواهد داشت اما این تولیدات همچنان 40 در صد نسبت به میزان قبل از بحران سوریه کمتر خواهد بود و تاثیر چشمگیری در تامین نیاز های غذایی مردم نخواهد داشت.

 

بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد در حال حاضر 9 میلیون و 800 هزار نفر از مردم سوریه با کمبود مواد غذایی روبرو هستند که 6 میلیون و 800 نفر از آنان برای ادامه حیات به کمک های انسان دوستانه خارجی نیاز خواهند داشت.

 

در گزارش مذکور گفته شده است که گرچه تولیدات کشاورزی سوریه درسالجاری وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته داشته است بخش کشاورزی و دامداری این کشور همچنان در وضعیتی متلاشی و از هم پاشیده به سر می برد و ادامه فعالیت های کشاورزان و دوام و بقای تولیدات کشاورزی بی تردید به کمک های مالی خارجی نیاز شدید خواهد داشت./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات