۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۷۶۴۷۹
گزارشی از خطبه‎های نماز جمعه عراق؛

تأکید بر بازسازی بقیع و لزوم کاهش حقوق مسؤولان

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه عراق ضمن بزرگداشت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع خواستار ساخت مجدد بارگاه آنها شدند.
خطيبان جمعه عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام علی طالقانی، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد کوفه برگزار شد، با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه معصوم در قبرستان بقیع گفت: ساخت مجدد قبور ائمه بقیع یک خواسته انسانی است که هیچ کس از آن عقب نشینی نمی‎کند.

 

وی خواستار دادن حقوق جامعه اسلامی از سوی مجامع قضایی جهان و سازمان‎های حقوق بشر جهت ساخت قبرستان بقیع، اماکن مذهبی و فرهنگی شد.

 

حجت الاسلام طالقانی تصریح کرد: رهاسازی قبرهای ائمه بقیع به حالت کنونی (بدون حرم و بارگاه) نقطه ضعف و ننگ امت اسلامی در برابر سایر مجامع انسانی و دینی است.

 

هشدار خطیب جمعه بصره نسبت به سرمایه گذاری در شرکت های نامعتبر مالی

 

حجت الاسلام شیخ محمد فلک، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشویلی منطقه زبیر استان بصره برگزار شد، خواستار حل مشکلات و اختلاقات سیاسی با گفت‎وگو شد.

 

خطیب جمعه بصره اولویت فعالیت‎های مسؤولان عراق را خدمت به مردم این کشور خواند و تصریح کرد: ملت عراق باید مراقب شرکت‎های بانکی و نحوه سرمایه گذاری در آن شرکت‎ها باشند. بسیاری از سرمایه گذاری‎هایی که در این شرکت‎های مالی صورت می‎گیرد نتیجه آن به صورت آشکار معلوم نیست.

 

وی افزود: بسیاری از این شرکت‎های مالی به صورت ناگهانی ناپدید می‎شوند و بدهی بسیاری از خود به جا می‎گذارند و سبب ایجاد مشکلات اجتماعی زیادی در عراق می‎شوند.

 

حجت الاسلام شیخ فلک خواستار مبارزه با مواد مخدر شد و گفت: نیروهای امنیتی باید با مشت آهنین با عاملان گسترش و ترویج مواد مخدر در عراق به ویژه در استان بصره مبارزه کنند.

 

وی همچنین از مردم عراق دعوت کرد که نیروهای امنیتی را برای مبارزه با مواد مخدر همراهی و حمایت کنند.

 

امام جمعه ناصریه بر لزوم کاهش حقوق و مزایای مسؤولان عراقی تاکید کرد

 

حجت الاسلام شیخ ستار الحمدانی خطیب جمعه مسجد شیخ عباس الکبیر در شهر الناصریه از نخست وزیر عراق خواست که طبق مصوبه هیأت وزیران حقوق و مزایای اعضای قوه مجریه، قضاییه، پارلمان عراق و برخی از کارمندان را پایین آورد.

 

خطیب جمعه ناصریه پیشنهاد داد که نخست وزیر عراق با پول به دست آمده از کسر حقوق اعضای سه قوه این کشور به نیروهای امنیتی و بسیج مردمی برای پیروزی بر تروریسم کمک کند.

 

وی خواستار اصلاحات بیشتر جهت مبارزه با فساد شد و تصریح کرد: حکومت عراق باید بخشی از قدرت خود را از بغداد به عنوان پایتخت این کشور به استانداری‎ها جهت تسریع در انجام پروژه‎ها واگذار کند./994/ب901/د

ارسال نظرات