۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۲۷۶۵۰۲
آیت الله طبسی:

واقعه تخریب قبور ائمه بقیع نسل به نسل منتقل شود/ تخریب قبور بقیع جسارت به اسلام

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبسی با بیان این که تخریب قبور ائمه بقیع(ع) در حقیقت جسارت به اسلام است، گفت: واقعه تخریب قبور ائمه بقیع(ع) باید نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شود.
آيت الله نجم الدين طبسي ، استاد درس خارج حوزه علميه قم آيت الله نجم الدين طبسي ، استاد درس خارج حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله نجم الدین طبسی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، شامگاه جمعه، در مراسم عزاداری سالروز قبور ائمه بقیع(ع) در دفتر آیت الله سید عبدالصاحب موسوی در اهواز برگزار شد، تصریح کرد: واقعه تخریب قبور ائمه بقیع(ع) باید نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شود.

 

وی با اشاره به این که در سال 1343 هجری قمری جنایتکاران وهابی به این بارگاه ملکوتی جسارت و آن را تخریب کردند، ابراز داشت: حفظ یادبود تخریب قبور ائمه بقیع(ع) عملی مثبت و قابل تقدیر است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید براین که تخریب قبورائمه بقیع(ع) از جریان سامراء مهم تر است، ادامه داد: مادر دو شهید در حالی که تصادف کرده بود اما دیه خود را برای بازسازی سامراء به طور کامل به حساب آن واریز و اهداء کرد.

 

آیت الله طبسی با بیان این که بقیع(ع) در مظلومیت به سر می برد اما خوشبختانه در عرصه افق مرجعیت بالا بوده است، افزود: این مسأله همواره دغدغه مراجع بوده؛ کسانی که دغدغه حفظ تشیع را دارند باید به این مسأله توجه ویژه ای داشته باشند.

 

وی با اشاره به این که مسلمانان باید انزجار خود را از رژیم آل سعود و آل یهود اعلام کنند، بیان داشت: تخریب قبور ائمه بقیع(ع) در حقیقت جسارت گروه تروریستی وهابیت به اسلام است؛ امت اسلام گرفتار آدم های پولدار بی دین آل سعود و داعش شده است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید براین که بانی خون ریزی های جهان عربستان سعودی است، گفت: وهابیت با قبور مخالف نیستند چرا که در این صورت قبور خلیفه دوم، معاویه و برخی دیگر را نیز تخریب می کردند؛ بلکه با صاحب قبر مشکل دارند.

 

آیت الله طبسی با اشاره به این که ریشه اعمال وهابیت از رسم های جاهلیت آن نشأت گرفته است، ابراز داشت: در قرآن کریم ذکر شده که شهید زنده است و پیامبراکرم(ص) با مقامی بالاتر از آن زنده خواهد بود.

 

وی با تأکید براین که تاکنون جاهلیت قرن 20 و 21 در وهابیت در جولان است، بیان داشت: این گروه از اسلام و پیامبراکرم(ص) سیلی سنگینی خورده اند و دشمنی آنان ناشی از این مسأله است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که وهابیت عشق به خون ریزی دارد و در این راه هنر خاص به خود را دارد، ابراز داشت: وهابیت پیش از تصاحب نفت، ثروتمندان را می‌کشتند و دارایی آنها را غارت و در آخر آن‌ها را به شیخ قبیله خود تحویل و از آن خمس مال را می گرفتند.

 

آیت الله طبسی با بیان این که کشتارهای شیعه ریشه در دوران معاویه دارد، تأکید کرد: همه ائمه اطهار(ع) با داعش زمان خود جنگ کردند؛ امروز مکتب اهل بیت(ع) از اقتدار بالایی برخوردار است و با قدرت در برابر گروه های ضاله ایستادگی می کند.

 

وی با بیان این که تخریب قبور ائمه بقیع(ع) مقدمه ای برای هجوم به اسلام است، افزود: دشمن خواب درازی را برای دین اسلام دیده است./9453/پ202/ح

ارسال نظرات