۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۷۶۵۸۲

رییس‌جمهور ونزوئلا از سیاست‌های اوباما در آمریکای لاتین انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس‌جمهور ونزوئلا از سیاست‌های آمریکا که درصدد ایجاد بی‌نظمی و هرج‌ومرج در منطقه آمریکای لاتین است، انتقاد کرد.
مادرو، رييس جمهور ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری رسا، نیکلاس مادورو رییس‌جمهور ونزوئلا تصریح کرد که با وجود تلاش‌های باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا برای برقراری جوی مثبت در منطقه، استراتژی دیگری نیز از سوی این کشور وجود دارد که تقریبا مخالف این تلاش‌ها است.

 

وی در اشاره به آغاز مجدد روابط دیپلماتیک میان آمریکا و کوبا عنوان کرد که این ابتکار عمل «واشنگتن» (پایتخت آمریکا) شایسته قدردانی است اما مسأله‌ قابل توجه دیگر این است که در آمریکا قدرت دیگری نیز حضور دارد که درصدد اجرای برنامه‌های بی‌ثبات‌سازی و ایجاد بی‌نظمی در منطقه هستند.

 

مادورو افزود که این استراتژی در کشورهای دیگر جهان نظیر سوریه و لیبی نیز به کار گرفته شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش در اشاره به تلاش‌های ستیزه‌جویانه و کودتاگرانه‌ای که اکوادور از آن رنج می‌برد، عنوان کرد که راست‌گرایان افراطی نمی‌خواهد رافائل کوره‌آ رییس‌جمهور قانونی این کشور به فعالیت خود ادامه دهد و به همین دلیل وی را مورد حمله قرار می‌دهند.

 

رئیس‌جمهور ونزوئلا بر تلاش این کشور برای کمک به کشورهای ترقی‌خواه منطقه در جهت مبارزه با این اقدامات تأکید و اعلام کرد که ضربه زدن به یکی، ضربه زدن به همه است.

 

وی در این رابطه خاطرنشان کرد که اگر امپریالیسم قواعد بازی در کشورهای ترقی‌خواه را برهم بزند، به شیوه جدیدی واکنش نشان خواهیم داد.

 

مادورو در انتها عنوان کرد که مأموریت حقیقی کشورهای آمریکای لاتین در مبارزه و گشایش یک مسیر برای فرزندان این منطقه خلاصه می‌شود تا میراث استقلال و منزلت برای نسل‌های بعد به جا بماند.

 

وی ادامه داد: همان‌طور که فیدل کاسترو (رهبر انقلاب کوبا) اظهار داشت، زمانه از آن آمریکای لاتین است و باید از آن دفاع کرد.

 

روابط میان آمریکا و ونزوئلا پس از آن که باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا طی یک حکم اجرایی دولت ونزوئلا را تهدیدی غیرعادی و فوق‌العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی کشور خود خطاب و 7 مقام دولتی ونزوئلا را نیز تحریم کرد، متشنج شد؛ اقدامی که انتقادات مقامات بلند پایه ونزوئلا و رهبران بیش از 40 کشور جهان را برانگیخت.

 

3 ژوئن 2015 (13 خرداد) نیز رییس مجلس ملی ونزوئلا عنوان کرد که بخش‌های امپریالیستی آمریکا درصدد ایجاد موانع در روابط میان این کشور و ونزوئلا هستند.

 

در فوریه گذشته نیز مادورو از برنامه‌های توطئه‌گرانه سفارت آمریکا در ونزوئلا خبر داده بود./994/ب102/د

ارسال نظرات