۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۷۶۵۹۰
رییس بنیاد نخبگان استان لرستان:

معرفی چهره های ماندگار الگوسازی مناسب برای نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد نخبگان استان لرستان از تدوین بانک اطلاعاتی افراد شاخص، علما و چهره های ماندگار، نخبگان و مخترعان استان خبر داد و گفت: معرفی چهره های ماندگار الگو سازی مناسب برای نسل جوان است.
نشست خبري رييس بنياد نخبگان استان لرستان با خبرنگاران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، همزه امیری، رییس بنیاد نخبگان استان لرستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران که در سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد، گفت: در استان لرستان 12 چهره ماندگار و شاخص وجود دارد.

 

وی افزود: آیت الله بروجردی، دکتر شهیدی و دکتر عبدالهی از جمله چهره های ماندگار و شاخص استان لرستان هستند که باید به نسل جوان جامعه معرفی شوند.

 

امیری با بیان این که معرفی چهره های ماندگار الگوسازی مناسب برای نسل جوان است، عنوان داشت: با معرفی این افراد می توان جوانان را به سمت مسیری درست هدایت کرد.

 

وی با اشاره به دسیسه های فرهنگی دشمن در عرصه های گوناگون خاطرنشان کرد: نخبگان ما نباید فقط در زمینه اختراع وسیله فعالیت داشته باشند.

 

رییس بنیاد نخبگان لرستان همکاری و فعالیت نخبگان را در زمینه های فرهنگی امری ضروری دانست و عنوان داشت: همکاری نخبگان در این راستا نقش بسیار پررنگی در هدایت و آگاه‌سازی جوانان در برابر دسیسه‌های فرهنگی دشمن ایفا می‌کند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با معرفی چهره های ماندگار همچون آیت الله بروجردی که از نخبگان برجسته استان لرستان است، می توان زمینه الگوگیری جوانان را فراهم کرد.

 

امیری الگوسازی برای نسل جوان جامعه امروز را بهترین عامل مقابله با دسیسه های فرهنگی دشمن در عرصه های گوناگون بیان کرد.

 

وی عنوان داشت: به زودی بانک اطلاعاتی چهره های ماندگار و نخبگان شاخص استان لرستان تدوین خواهد شد.

 

برگزاری جشنواره منطقه ای رویش زاگرس در لرستان   

رییس بنیاد نخبگان لرستان در ادامه با بیان این که جشنواره منطقه ای رویش زاگرس 17 تا 19 شهریورماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی لرستان برگزار می شود، اظهار داشت: فرآیند نام نویسی از 21 تیرماه آغاز شده است.

 

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ارائه الگو برای جوانان، فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن اقتصاد دانش بنیان، رونق بخشیدن به فضای ابتکار و ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه به ویژه بین نسل جوان بیان کرد.

 

امیری در ادامه با اشاره به وجود 130 نفر استعداد برتر در استان لرستان، یادآور شد: بیش از 300 مخترع در استان نیز وجود دارد./9459/پ202/ح

ارسال نظرات