۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۷۶۶۵۳

‏فعالیت 380 پایگاه اوقات فراغت در کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان این که 452 کانون در استان وجود دارد، گفت: 380 پایگاه اوقات فراغت طرح غنی سازی اوقات فراغت را در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اجرا می کنند.
حجت الاسلام زاهدي اصل

حجت الاسلام رمضان زاهدی اصل، دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که مساجد باید در جامعه قطب برنامه‌های فرهنگی و مذهبی باشند، گفت: مسجد نباید تنها مکانی برای خواندن نماز باشند بلکه مسجد باید محلی برای تربیت و فراگیری احکام و آموزه‌های دین اسلام باشد.

 

وی با بیان این‌که جامعه هدف ما جوانان و نوجوانان هستند، افزود: در این کانون‌ها، کلاس‌های اوقات فراغت برای رده های سنی مختلف برگزار می‌شود.

 

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان این که کلاس های اوقات فراغت با موضوعات فرهنگی، هنری، ورزشی و تربیتی برگزار می شود، تصریح کرد: در برخی کانون‌ها، کارگاه‌های سبک زندگی و مشاوره ازدواج و مسابقات فرهنگی و کتابخوانی نیز برگزاری می‌شود.

 

وی ادامه داد: کلاس‌های تجوید، روخوانی و روانخوانی قرآن نیز برای بزرگسالان برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام زاهدی با اشاره به این که این کلاس‌ها از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا 10 شهریور ادامه دارد، ادامه داد: به مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تاکید کردیم که از مربیان بومی و فعال در مساجد استفاده کنند.

 

وی تصریح کرد: به کانون‌ها، سرانه اوقات فراغتی بر اساس گزارش عملکردشان داده می‌شود و برخی کانون‌ها در پایان اوقات فراغت اردو برگزار می‌کنند.

 

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی در مورد هزینه برگزاری کلاس‌ها، اظهار کرد: برخی کانون‌ها، به دلیل بهره‌مندی از امکانات، رایگان ثبت‌نام می‌کنند و برخی کانون‌ها برای تامین هزینه‌های جاری و برای کمک به مسجد، هزینه‌ بسیار ناچیزی دریافت می‌کنند.

 

وی با بیان این که برنامه های ترویجی در بخش قرآن و معارف برای همه کانون ها الزامی است، افزود: روند کلی اجرایی برنامه سال 94، گروه محور و با رویکرد تربیتی خواهد بود وحمایت از کانون ها با توجه به عملکرد و فعالیت های ابلاغی و ابتکاری و ارسال مستندات در زمان مقرر انجام می شود.

 

حجت الاسلام زاهدی با بیان این که 452 کانون در استان وجود دارد، گفت: 380 پایگاه اوقات فراغت طرح غنی سازی اوقات فراغت را در کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان اجرا می کنند.

 

 وی ادامه داد: طرح اوقات فراغت در 380 کانون مساجد خراسان جنوبی با محوریت فعالیت های قرآنی، اعتقادی و تفریحی اجرا می شود.

 

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به این که در سال گذشته 16 هزار نفر در کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شرکت داشته‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 31 هزار نفر از کلاس‌های اوقات فراغت کانون استفاده کنند.

 

وی با بیان این‌که برنامه‌های اوقات فراغت در سال جاری بر پایه چهار محور نشاطی، گروهی، تربیتی و آموزشی تبیین شده است، یادآور شد: برنامه‌های اوقات فراغت باید رویکردی متفاوت از برنامه‌های صرفاً آموزشی داشته باشد تا بتواند زمینه جذب حداکثری نوجوانان و جوانان را فراهم آورد./968/ت302/ب5 

ارسال نظرات