۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۷۶۶۷۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛

فعالیت ۸۷۵ خادم در امامزادگان فعال خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این‌که ۱۰۰ امامزاده فعال در سطح استان وجود دارد، گفت: ۸۷۵ خادم در این امامزادگان مشغول خدمت رسانی به زائران و مسافران هستند.
مدير کل اوقاف خراسان جنوبي ـ حجت الاسلام گرايلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، بعد از ظهر امروز در مراسم گردهمایی خادمان بقاع متبرکه خراسان جنوبی با اشاره به وجود 100 امامزاده فعال در استان گفت: در حال حاضر تعداد 875 نفر از خادم در امامزادگان استان مشغول فعالیت و خدمات رسانی به مسافران و زائرین هستند.

 

وی افزود: در این اماکن 28 نفر خدام ثابت، 37  نفر خدام فصلی و 810 خادم افتخاری مشغول فعالیت و سرویس‌دهی و خدمات‌رسانی به زائرین و مسافران بوده و در این زمینه با وجود مشکلات فراوان رسالت خود را به خوبی انجام داده‌اند.

 

حجت الاسلام گرایلی تصریح کرد: خدمت در بقاع متبرکه و فعالیت در این اماکن که زراری پیامبر(ص) و ائمه معصومین (ع) هستند، افتخاری بزرگ است و کسانی که می خواهند در این اماکن به صورت افتخاری خدمت کنند، می‌توانند به هیأت امناء امامزادگان در سراسر استان مراجع کرده و فرم تقاضا برای خدمت به امام زادگان را پر کنند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این‌که بقاع متبرکه و خدمت به آن‌ها نقش گسترده ای در توسعه فرهنگ و ارزش‌های دینی در سطح جامعه دارد، ادامه داد: ارزش و جایگاه وقف در اسلام بسیار والا است تا جایی که این سنّت از سوی پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع) ترویج شده و آن بزرگـواران مکان‌ها، امـــوال و دارایی های خود را که با دسترنج خود به آن رسیده اند در راه عمومی از قبیل فقرا، یتیمان، مساکین و ابن السبیل وقف می کردند.


حجت الاسلام گرایلی اظهار کرد: خوشبختانه این سنت ماندگار به ایران اسلامی منتقل شد و گذشتگان و نیاکان ما هم به این امر مهم و حسنه پرداخته اند و خراسان جنوبی با دارا بودن پنج هزار 513 موقوفه نشان از احساس مسؤولیت و ولایتمداری و عشق مردم به اهل بیت عصمت و طهارت دارد.


وی ادامه داد: کسانی که به وقف و بقاع متبرکه خدمت می‌کنند باید امانت دار واقعی واقفان باشند و برای موقوفات مانند دیگر اموال احترام و ارزش قائل شوند و در کارشان حق و حقوق موقوفه را اداء کنند و این در مورد کارشناسانی که ارزش زمین‌های موقوفه را مشخص می‌کنند در کنار کار خادمان و سایر دست اندرکاران اوقاف صدق کرده و ارزش کلیدی دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: احیای موقوفات و پرداخت حق و حقوق موقوفات وظیفه شرعی و انسانی و عرفی عموم مردم است که باید در این زمینه با اوقاف همکاری کنند تا نیات واقفان خیراندیش بر زمین نماند.

 

حجت الاسلام گرایلی یادآور شد: سازمان اوقاف و امور خیریه در تمامی شرایط از خادمان و تمام کسانی که در عرصه وقف و خدمت رسانی به فرهنگ وقف و بقاع متبرکه فعال هستند قدردانی کرده و آماده هر گونه حمایت از این افراد در راستای گسترش فرهنگ وقف است./968/پ202/ح

ارسال نظرات