۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۲۷۶۷۳۳

نگرانی مسلمان استرالیا از افزایش اسلام ستیزی در این کشور

خبرگزاری رسا ـ مسلمان استرالیا قوانین جدید ضد تروریستی در این کشور را دستاویزی برای اعمال فشارهای بیشتر بر جامعه خود می‎دانند.
نگراني مسلمانان استراليا از افزايش اسلام ستيزي در اين کشور
به گزارش خبرگزاری رسا، قوانین جدید ضد تروریستی در استرالیا موج نگرانی مسلمانان این کشور از افزایش سوء برداشت علیه اسلام شد.
 
کورندا سیت، مدیر مرکز اسلامی ویکتوریا اعلام کرد: قوانین جدید این پیام را می رساند که استرالیا مسلمانان را نمی پذیرد. این امر موجب خواهد شد که جوانان به گروه های افراطی بپیوندند.
 
وی در ادامه افزود: از این منظر، قوانین جدید اثر عکس خواهد داشت. این قوانین همچنین موجب می شود که افراد هیچ گزینه ای برای اعاده حیثیت نداشته باشند.
 
این شخصیت اسلامی استرالیایی هشدار داد که قوانین به اصطلاح ضد تروریستی جدید موجب افزایش سوء برداشت ها و نیز تشدید کلیشه های غلط در مورد اسلام خواهد شد و به طور باالقوه می تواند جوانان فریب خورده را به طور کامل از جامعه حذف کند.
 
پیش از این نیز رییس مرکز اسلامی مسلمانان لبنانی واقع در سیدنی، قوانین جدید را تاریخ گذشته و منسوخ خوانده بود.
 
در پی افزایش انتقادهای مسلمانان از قوانین جدید ضد تروریستی در استرالیا، مایکل کینن، وزیر دادگستری این کشور در پیامی برای آرام کردن این اقلیت اعلام کرد که پلیس و دولت فدرال استرالیا با اسلام دشمنی ندارند.
 
وی در جریان سخنرانی خود در اسنتیتو لویی سیدنی گفت: این (قوانین) ربطی به اسلام ستیزی ندارد. همه ما باید به آن قدر درک داشته باشیم که افراطی گری عده ای معدود را با عقاید هزاران مسلمان قانون مدار استرالیایی اشتباه نگیریم.
 
گفتنی است مسلمانان که سابقه 200 ساله حضور در استرالیا را دارند، 1.7 درصد از جمعیت 20 میلیونی این کشور را تشکیل می دهند.
 
بعد از وقایع تروریستی یازدهم سپتامبر آمریکا، مسلمانان استرالیا مورد اذیت و آزار گروه های تندرو قرار گرفتند. با افزایش تعداد تروریست های خارجی عضو داعش، این امر شدت گرفت./847/ب902/د
ارسال نظرات