۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۷۶۹۳۰
به زودی؛

آثار تاریخ شفاهی حوزه هنری نقد و بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا - مدیر دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری، از برگزاری کارگاه‌های نقد و بررسی آثار منتشر شده در این حوزه خبر داد و گفت: در آینده ای نزدیک کلاس ها و کارگاه های آموزشی برگزار می کنیم.
حجت الاسلام فخرزاده
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری،حجت الاسلام سعید فخرزاده مدیر دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری درباره برنامه‌های این دفتر برای ارتقای سطح کیفی تولیدات خود، گفت: تصمیم داریم تا در آینده‌ای نزدیک کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برگزار کنیم و در حال حاضر در مرحله تهیه و تنظیم طرح پیشنهادی خود هستیم تا پس از تصویب شورای مدیران حوزه هنری و تعیین بودجه، این برنامه را عملیاتی کنیم.
 
وی ادامه داد: همچنین نقد و بررسی آثار تولید شده در دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری از دیگر فعالیت‌هایی است که می‌تواند در تصحیح و بالا بردن کیفیت آثار موثر باشد. در حوزه علوم انسانی، استاندارد قطعی وجود ندارد و افراد، نظریات و دیدگاه‌های خود را ارائه می‌کنند. البته این موضوع در حوزه رمان و شعر هم مصداق دارد. به همین دلیل هم معتقدیم برگزاری جلسات نقد می‌تواند باعث ایجاد تبادل نظر و رسیدن به دیدگاه‌های مختلف در حوزه تاریخ شفاهی و خاطرات شفاهی شود.
 
مدیر دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری همچنین گفت: در همین راستا قرار است تا یک‌شنبه پایان هر ماه نشست نقد و بررسی یکی از آثار منتشر شده در حوزه تاریخ شفاهی را با حضور نویسندگان و همکاران دفتر ادبیات انقلاب اسلامی و پژوهشگران حوزه تاریخ و خاطرات شفاهی در حوزه هنری داشته باشیم.
 
حجت الاسلام فخرزاده با بیان اینکه تا به حال در حوزه تاریخ شفاهی جلسات جدی و مستمر نقد و بررسی وجود نداشته است، عنوان کرد: اگر از امروز نتوانیم نقد را ایجاد کنیم، در طول مسیر طولانی که در حوزه تاریخ شفاهی خواهیم رفت و در آینده با اشتباهات زیادی مواجه خواهیم بود. تاریخ مسئله استراتژیک در جامعه است و اگر به دقت نگارش و نوشته نشود، در آینده با بحران هویتی و تحلیل نادرست نسبت به وقایع و حوادث گذشته مواجه خواهیم شد./1322/د102/ی
ارسال نظرات