۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۷۷۰۶۰
بزرگترین مورخ صهیونیست:

رژیم صهیونیستی حداکثر بعد از یک یا دو نسل نابود خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ در حالی که رییس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از هشدارها و تلاش‌های نتانیاهو برای ایجاد ترس و هراس نزد صهیونیست‌ها انتقاد کرد، بزرگترین مورخ صهیونیست خواستار برکناری نتانیاهو شد و نسبت به نابودی این رژیم طی یک یا دو نسل آینده هشدار داد.
 رژيم صهيونيستي

به گزارش خبرگزاری رسا، پرفسور بنی موریس خواستار برکناری نخست وزیر رژیم صهیونیستی (بنیامین نتانیاهو) شد که در میادین عمومی شهر جار می زند و مردم را در خیابان‌ها به حضور در سر صندوق‌های رای تشویق می کند، اما خود پول غذا خوردنش در رستوران را نمی پردازد و از جیب صهیونیست‌ها برای باغ شخصی خودش هزینه می کند.

 

موریس طی مقاله‌ای که در روزنامه صهیونیستی هاآرتص به چاپ رسیده خاطر نشان کرده است که از لحاظ ارزش‌ها و قوانین حاکم بر رژیم صهیونیستی، بهتر است که فرد دیگری سکان نخست وزیری این رژیم را در دست بگیرد.

 

وی تاکید می کند که با وجود هم نظر بودن با نتانیاهو درباره بسیاری از مسائل سیاسی مانند پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و تا حدودی مساله فلسطین، معتقد است که وی باید به طور حتم برکنار شود.

 

این مورخ صهیونیستی مدعی شده است که من با نتانیاهو در این مساله هم نظر هستم که نظام ایران تهدیدی برای موجودیت رژیم صهیونیستی است و قصد نابودی آن‌ را دارد و دیر یا زود ابزارهای لازم برای نابودی آن‌ را هم به دست خواهد آورد.

 

وی در عین حال احتمال حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران را بعید دانست و گفت: شرایط برای چنین حمله‌ای در دوران نخست وزیری آریئل شارون و جرج دبیلو بوش بیشتر فراهم بود، اما چنین حمله‌ای صورت نگرفت.

 

موریس در ادامه خاطر نشان کرد که تحریم‌های بین المللی و نرخ رشد طبیعی جمعیت فلسطینیان ساکن فلسطین اشغالی، دموکراسی در اسرائیل را تحت محاصره قرار داده است و فلسطینی‌ها نیازی به امضای سند چشم پوشی از حق بازگشت آوارگان و طرح صلح مبتنی بر راهکار تشکیل دو کشور ندارند، بلکه این سرزمین به مرور زمان کاملا به دست آن‌ها خواهد افتاد؛ فقط باید یک یا دو نسل دیگر صبر کنند تا اسرائیل یهودی نابود شود و حتی این احتمال نیز وجود دارد که این اتفاق به خاطر دستیابی ایران به بمب اتمی زودتر هم اتفاق بیفتد.

 

این مورخ صهیونیستی ضمن انتقاد از سیاست‌های نتانیاهو در تعامل با کاخ سفید با وجود نیاز شدید وی به آمریکا گفت: احتمال موفقیت سیاست‌های نخست وزیر در قبال برنامه هسته‌ای ایران و متقاعد شدن کنگره به مخالفت با توافق هسته‌ای ایران بعید است و حتی در صورتی که نتانیاهو در این راه موفق شود، باز تحریم‌های بین المللی ایران برداشته خواهد شد و تل آویو باز هم دست خالی خواهد ماند.

 

اسحاق هرزوگ رییس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی روز گذشته از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به شدت انتقاد کرد و او را کاپیتان ترسو توصیف کرد که به جای تلاش برای رساندن کشتی به ساحل نجات در دل سرنشینان آن رعب و وحشت ایجاد می کند.

 

هرزوگ بر روی صفحه شخصی خود در پایگاه ارتباط جمعی فیسبوک نوشت: نتانیاهو کاپیتان کشتی است که در آب‌های مواج حرکت می کند، اما وی به جای هدایت کشتی به سمت ساحل نجات، سعی در ایجاد ترس و وحشت در دل سرنشینان آن را دارد.

 

هرزوگ با لحن تمسخر آمیز خاطر نشان کرد که هیچ مقام صهیونیستی مانند نتانیاهو نمی تواند تا این اندازه برای ایجاد رعب و وحشت و تهدید تلاش کند.

 

وی افزود درست است که نباید از تهدیدات متوجه رژیم صهیونیستی چشم پوشی کرد، اما نباید تا این اندازه هم با ترس و بدبینی به واقعیت‌ها نگاه کرد و در عین حال، خطرات ناشی از حضور مقاماتی در راس امور را که نمی توانند ابتکار عمل را به دست بگیرند و واقعیت‌ها را تغییر دهند، مد نظر قرار داد./994/ب102/د

ارسال نظرات