۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۷۷۱۴۹

درخواست بازسازی مسجد شیعیان باکو با ارسال نامه به رییس جمهور آذربایجان

خبرگزاری رسا ـ دینداران و ساکنان قصبه «ینی گونشلی» واقع در رایون «سوراخانی» باکو در خصوص مسجد فاطمه زهرا(س) که در این مکان واقع شده است، نامه‌ای به رییس‌جمهور آذربایجان ارسال کردند.
مسجد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دینداران و ساکنان قصبه «ینی گونشلی» واقع در رایون «سوراخانی» باکو در خصوص مسجد فاطمه زهرا(س) که در این مکان واقع شده است، نامه‌ای به رییس‌جمهور آذربایجان ارسال کردند.


در این نامه که به امضای 10 هزار نفر رسیده است، از الهام علی‌اف، رییس‌جمهور آذربایجان درخواست شده تا کار ساخت و ساز این مسجد دوباره از سر گرفته شود و ضمن افزایش مساحت آن، اجماع دینی این مسجد نیز به ثبت رسمی برسد.


گفتنی است که شهرداری باکو طی سندی که در سال 1996 به امضا رسیده، حدود یک هکتار زمین برای این مسجد اختصاص داده بود که این سند در سال 2002 طی فرمان «حاجی بالا ابوطالب‌اف»، فرماندار فعلی باکو لغو و کاربری آن زمین برای ایجاد یک مرکز خرید و تفریحی تغییر یافت. در سال 2010 نیز دادگاه حکم به تخریب این مسجد داده بود.

 

فرمانداری رایون سوراخانی در آن زمان ادعا می‌کرد که این زمین بر اساس واگذاری شهرداری باکو به این فرمانداری تعلق دارد و ساخت مسجد در آن غیرقانونی است.

 

الله شکورپاشازاده، رییس اداره مسلمانان قفقاز با ارجاع نامه‌ای به رییس‌جمهور آذربایجان نیز خواستار لغو حکم دادگاه و جلوگیری از تخریب مسجد شده بود که با موافقت الهام‌ علی‌اف، کار تخریب مسجد متوقف شد.


در ادامه این روند، کمیته دولتی امور تشکل‌های دینی نیز بر اساس قانون ثبت رسمی جمعیت‌های دینی، اجماع دینی این مسجد را لغو کرده است./982/ب101/د

ارسال نظرات