۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۷۷۲۰۹
پس از گذشت 5 سال؛

پرونده قتل روحانی مسلمان از سوی پلیس آمریکا به نتیجه نرسیده است

خبرگزاری رسا ـ با گذشت بیش از پنج سال از قتل روحانی مسلمان به دست پلیس آمریکا، خانواده وی هنوز از دستیابی به جزئیات پرونده و شناسیایی عاملان قتل وی باز مانده‎اند.
قتل روحاني مسلمان آمريکا
به گزارش خبرگزاری رسا، با گذشت 5 سال از قتل روحانی مسلمان در آمریکا به دست پلیس این کشور، قاتلان وی هنوز به دست قانون سپرده نشده اند. خانواده شیخ لقمان امین عبدالله هنوز در پی یافتن عوامل قتل وی هستند اما مقامات فدرال از افشای نام این افراد خودداری می کنند. به همین دلیل بازماندگان وی به دادگاه عالی آمریکا شکایت کردند.
 
در حالی که اف بی آی بارها از عملکرد نیروهای خود در قتل این روحانی مسلمان حمایت کرده است، بسیاری از منتقدان، اقدام پلیس آمریکا را خودسرانه و زیاده روی در تدابیر ضد تروریستی پلیس دانستند.
 
گزارش های رسمی پلیس حاکی است که شیخ عبدالله که در زمان فوت 57 سال داشت، در یک درگیری به سوی نیروهای پلیس شروع به تیراندازی کرده است و نیروهای پلیس نیز در مقابل با شلیک 20 گلوله وی را از پای درآورده اند.
 
این در حالی است که وکلای این روحانی آمریکایی معتقدند اف بی آی مدارک را دستکاری کرده و آن ها را پنهان کرده است. آن ها تاکید می کنند شیخ عبدالله مسلح نبوده و هیچ گاه به سمت پلیس شلیک نکرده است.
 
دادگاه های منطقه ای ضمن رد ادعای وکلا، هرگونه استماع مجدد دادخواست را رد کردند و در عوض پرونده شیخ عبدالله برای بررسی به دادگاه عالی کشور ارجاع داده شد.
 
شریف آکیل، وکیل مشاور پرونده، اعلام کرد: بازماندگان متوفی و وکلا تاکنون هرگز نتوانسته اند به حقیقت ماجرا پی برند. اصولا دادگاه تنها مکان ارائه شکایت است اما درهای دادگاه نیز به روی خانوداه و وکلا بسته بوده است.
 
وی درباره این پرونده که جزئیاتش بیش از 5 سال از سوی مقامات دولتی مخفی شده است گفت: شکایت به دادگاه عالی آمریکا، تنها فرصت باقی مانده برای پی بردن به حقیقت است.
 
فرجام خواهی وکلا بر اساس استشهاد دوست شیخ عبدالله تنظیم شده که به همراه وی در محل درگیری بوده است. محمد عبدالسلام در شهادت خود گفته است که شیخ عبدالله مسلح نبود و هرگز به طرف پلیس شلیک نکرد.
 
وی در ادامه افزود: عبدالله به روی زمین افتاده بود و سعی می کرد از خود در برابر حمله سگ های پلیس حفاظت کند اما پلیس به وی تیراندازی کرد.
 
شایان ذکر است که در پی تلاش های جدید برای احقاق حقوق سیاهپوستان کشته شده به دست پلیس آمریکا در یک ساله گذشته، خانواده شیخ عبدالله، امام جماعت مسجدی در دیترویت، به نتیجه شکایت خود از پلیس امیدوار شده اند./847/ب902/د
ارسال نظرات