۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۷۷۲۱۵

افزایش احساسات نژادپرستانه در آلمان

خبرگزاری رسا ـ با اعلام خبر اسکان نیم میلیون مهاجر در آلمان، اقدامات نژادپرستانه در این کشور به شدت افزایش یافته است.
نژاد پرستي
به گزارش خبرگزاری رسا، با اعلام خبر اسکان حدود نیم میلیون مهاجر در آلمان، افزایش احساسات نژاد پرستی در میان مردم این کشور نگران کننده است.
 
یک مستندساز آلمانی در گفت وگو با خبرگزاری رویترز، گفت: تعداد افرادی که افکار نژادپرستانه در آلمان دارند بسیار بیشتر از حدی بود که تصور می کردم و این امر بسیار نگران کننده است.
 
تیل شوایگر در ادامه افزود: سیاستمداران، قانونگذران و حتی هنرمندان برای مقابله با نژادپرستی در آلمان اقدام مناسبی انجام نداده اند.
 
در همین حین گزارش های حاکی است که حدود 150 کمپ ایجاد شده برای مهاجران و پناهجویان خارجی در آلمان مورد حمله قرار گرفته، آسیب دیده و یا تخریب شده است. این کمپ ها از سوی نژادپرستان و ملی گرایان افراطی آلمانی برای جلوگیری از اسکان پناهجویان به آتش کشیده شده اند.
 
تیل شوایگر که به تازگی به چهره ای مطرح در مبارزه با نژادپرستی در آلمان تبدیل شده است، در جریان ساخت یکی از فیلم های خود گفت: از آنجا که اقدامات نژادپرستانه هیج عواقبی ندارد، نژادپرستان به راحتی اقدام به فعالیت می کنند. باید مقامات دولتی مجازاتی را علیه این اقدامات اعمال کنند.
 
در حالی که آلمان که برای جبران گذشته خود در مورد اقدامات نژادپرستانه هیتلر تلاش می کند، اقدامات نژادپرستانه به شدت وجهه جهانی این کشور را به خطر انداخته است.
 
گفتنی است پلیس و نیروهای امنیتی آلمان نیز خود متهم به انجام اعمال نژادپرستانه هستند. چندی پیش چند پلیس آلمانی دو مهاجر مسلمان را به شدت کتک زده و آنان را مجبور به خوردن گوشت خوک کرده بودند./847/ب902/د
ارسال نظرات