۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۷۷۳۵۷

برگزاری بزرگترین همایش مسلمانان آمریکای شمالی

خبرگزاری رسا ـ در همایش مسلمانان آمریکای شمالی قرار است از طریق برنامه‎های فرهنگی ـ هنری، هویت اسلام و مسلمانان به سایر ادیان معرفی شود.
همايش مسلمانان آمريکا ي شمالي
به گزارش خبرگزاری رسا، بزرگترین همایش مسلمانان آمریکای شمالی با هدف معرفی هویت اسلام و مسلمانان به سایر ادیان در تورنتو برگزار می شود.
 
سنا خواجه، مسؤول بخش رسانه ای همایش در این رابطه گفت: چهاردهمین دوره همایش "مسلم فِست" قرار است با حضور 25 هزار مسلمان در میسیساگای تورنتو برگزار شود و از حضور عموم در این همایش استقبال به عمل می آید.
 
وی افزود: بررسی نقش اساسی هنر سنتی و معاصر در دین اسلام، از جمله مهمترین بخش های این همایش است. در این همایش آثاری با سابقه صد ساله در کنار آثار هنرمندان معاصر اسلامی به نمایش گذاشته می شود.
 
این کارشناس امور اسلامی در ادامه تاکید کرد: آنچه که همایش "مسلم فِست" را از سایر همایش ها متمایز می کند، وجه فرهنگی آن است که برای همه پیروان ادیان و نیز گروه های مختلف سنی مناسبت دارد.
 
گفتنی است در همایش مسلم فست هنرمندان بین المللی و کانادایی شرکت خواهند کرد. همچنین در این همایش که از جمعه تا یکشنبه برگزار می شود، کارگاه های آموزشی، اکران فیلم و مستند در نظر گرفته شده است.
 
خانم خواجه در باره هدف برگزاری این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش ترغیب هر چه بیشتر به بحث های مشترک بین اسلام و سایر ادیان درباره هویت اسلام از طریق هنر و مراسم فرهنگی است.
 
گفتنی است که جمعیت مسلمانان کانادا از 579 هزار نفر در سال 2001 به یک میلیون در سال 2011 رسیده است که این افزایش نشان دهنده رشد82 درصدی تعداد مسلمانان در این کشور است. طبق این آمار، مسلمانان بیشترین رشد جمعیت را در میان پیروان ادیان مختلف در کانادا دارند./847/ب902/د
ارسال نظرات