۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۲۷۷۴۸۰
مسؤول بسیج مدرسه طالبیه تبریز:

دوره تکمیلی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی در حال برگزاری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اصلی نژاد با اشاره به برگزاری دوره تکمیلی بسیج حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی، گفت: این دوره جهت افزایش آمادگی طلاب با همکاری سپاه پاسداران در حال برگزاری است.
رزمايش الي بيت المقدس در قم

حجت الاسلام سید ودود اصلی نژاد، مسؤول بسیج مدرسه علمیه طالبیه در گفت‎‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به برگزاری دوره تکمیلی بسیج حوزه های علمیه استان، گفت: این دوره جهت افزایش آمادگی طلاب با همکاری سپاه پاسداران برگزار می شود.

 

وی با اشاره به برنامه ها و کلاس های دوره تکمیلی بسیج طلاب، گفت: از جمله  کلاس های این دوره که طلاب ملزم به شرکت در آن هستند، کلاس های عقیدتی، سیاسی و بصیرت‌افزایی با حضور اساتید مجرب است.

 

مسؤول بسیج مدرسه علمیه طالبیه از دیگر برنامه های دوره تکمیلی را آمادگی های نظامی عنوان کرد و گفت: این دوره نظامی شامل دو دوره تئوری و علمی نظامی است، دوره عملی عبارت از کلاس های آشنایی با اسلحه، باز و بسته کردن آن و تیر اندازی است.

 

وی درباره کلای های تئوری نظامی این دوره، تصریح کرد: این کلاس ها دربردارنده یک سری مباحث تئوریک نظامی و دفاعی همراه با پدافند غیرعامل و آمادگی در برابر بحران و مدیریت آن، مدیریت زمان و روش های گراگیری است.

 

حجت الاسلام اصلی‌نژاد این دوره را یکی دیگر از ضروریات طلاب و روحانیان دانست و عنوان کرد: این دوره با همکاری بسیج طلاب و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اکنون در محل بسیج طلاب در ساختمان مرکز مدیریت استان در حال برگزاری است.


وی به لزوم یادگیری آموزش های نظامی برای طلاب و روحانیان تأکید کرد و گفت: با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب در راستای آگاهی و یادگیری روحانیان در تمام زمینه ها، طلاب در کنار امر تبلیغ باید آموزش های نظامی را فرا گیرند، چرا که بسیاری از شهدا که در مقابل دشمنان اسلام در جبهه های نبرد ایستادگی کردند از جامعه روحانیت بودند.

 

مسؤول بسیج مدرسه طالبیه با اشاره به آمار طلاب شرکت کننده در این دوره تکمیلی بسیج طلاب، گفت: این دوره هم‌اکنون در حال برگزاری است که در آن 80 نفر از طلاب شرکت کرده‌اند که 45 نفر از آنها طلاب مدرسه علمیه طالبیه هستند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از اتمام این دوره به طلاب شرکت کننده، کارت سبز بسیج تعلق خواهد گرفت که از جمله مزایای آن را می‌توان  کسر خدمت دو ماه از خدمت نظام وظیفه اشاره کرد./854/ت302/ح

ارسال نظرات