۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۷۷۵۳۳
نماینده حماس:

به دنبال روابط متوازن با همه هستیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده جنبش حماس در تهران تاکید کرد که جنبش متبوعش وابسته به هیچ محور خاصی نیست و به دنبال روابط متوازن با تمامی طرف‌ها است.
خالد قدومي نماينده جنبش حماس در ايران

به گزارش خبرگزاری رسا، خالد قدومی نماینده حماس در تهران روز گذشته اظهار داشت که پایه و اساس هرگونه تحرک سیاسی حماس مساله فلسطین است و سفر رهبران این جنبش به دیگر کشورها به روابط این جنبش با دیگر طرف‌ها هیچ لطمه‌ای نمی زند و حماس به برقراری روابط متوازن با تمامی طرف‌ها اصرار دارد.

 

وی ضمن ابراز تعجب نسبت به هجمه گسترده رسانه‌ها علیه حماس در پی سفر هیات این جنبش به ریاض، تصریح کرد که جنبش متبوعش تنها در فلسطین می جنگد و هدف از سفر رهبران این جنبش به دیگر کشورها صرفا جلب حمایت از مساله فلسطین و ترغیب این کشورها به عمل به مسؤولیت‌های خود در قبال مساله فلسطین است.

 

قدومی افزود که مشکل اینجاست که متاسفانه برخی مساله فلسطین را تحت الشعاع اختلافات میان امت اسلام قرار می دهند. وی اظهار داشت که کسی نمی تواند حماس و تاریخ مبارزاتی آن و دستاوردهای این جنبش در راستای آزاد سازی فلسطین را نادیده بگیرد.

 

نماینده جنبش حماس با اشاره به اینکه حمایت از برخی طرف‌ها و دشمنی با برخی دیگر هرگز به مصلحت حماس نیست و نبرد اساسی آن در سرزمین فلسطین است، خواستار حمایت تمامی طرف‌ها از مقاومت شد.

 

خالد قدومی در رابطه با موضع ایران در قبال سفر هیات حماس به عربستان نیز تاکید کرد که پس از سفر هیات حماس به ریاض هیچ دیدار رسمی میان مقامات و رهبران دو طرف صورت نگرفته است، اما با این حال حماس به برقراری روابط متوازن با تمامی طرف ها اصرار دارد و رهبران این جنبش هرگاه فرصتی دست دهد، آماده سفر به تهران و ریاض و دیگر پایتخت‌های اسلامی و عربی هستند.

 

قدومی تصریح کرد که سفر رهبران حماس به یک کشور هرگز به این معنی نیست که ما به برخی محورها یا ائتلاف‌های منطقه ای وابسته هستیم و همه باید مساله فلسطین را از نزاع و درگیری‌های منطقه‌ای دور بدارند.

 

وی در پایان در خصوص سفر هیات حماس به تهران اظهار داشت که جنبش متبوعش علاقه‌مند به برقراری روابط نیک و حسنه با همه است و هرگاه شرایط مناسب باشد و مسؤولان ایرانی از رهبران حماس دعوت کنند، این سفر انجام خواهد گرفت./994/ب102/د

ارسال نظرات