۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۷۷۶۱۰
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

تجمل‌گرایی حربه دشمن برای فروپاشی کانون خانواده

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که در اسلام هیچ بنایی مقدس‌تر از خانواده وجود ندارد، از تجمل‌گرایی به عنوان حربه دشمن برای فروپاشی این کانون گرم نام برد و گفت: تحکیم بنیان خانواده تنها از طریق تقویت روابط زناشویی ممکن است.
بنيان خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رجبی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه (س) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به این‌که تشکیل خانواده و انتخاب همسر یکی از اساسی‌ترین نیازهای انسان است، گفت: انسان با پاسخگویی درست به این نیاز قادر خواهد بود ذریه صالح که همان هدف تکثیر نسل در فرزندان انسان است را محقق کند.

 

وی افزود: تنها در محیط خانواده است که به دلیل پیمان زناشویی زن و شوهر نسبت به یکدیگر تعلق و تعهد خاطر داشته و نیاز به آرامش یکدیگر را برآورده کرده و برای هم ایثار می‌کنند در حالی که در روابط نامشروع و دوستی‌های خیابانی تنها به نیازهای جنسی پاسخ داده می‌شود و رابطه طرفین براساس منفعت طلبی بوده و عشق، مَحبت و ایثار در این رابطه بی‌معنا است.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در یک خانواده زن و شوهر به هم کمک می‌کنند تا در کنار یکدیگر رشد کرده و فرزندان شایسته ای را تربیت کنند اما اگر این کارکرد آرامش بخشی و انسان سازی از خانواده گرفته شود و رابطه زن و شوهر براساس منفعت طلبی باشد خیلی زود پایه‌های این زندگی از هم خواهد پاشید.

 

خانم رجبی با اشاره به این‌که اسلام درباره رابطه زن و مرد قوانین معینی قرار داده و با این قوانین طبیعی آرامش را بر محیط خانواده حاکم کرده است، ادامه داد: متأسفانه بیشتر مشکلات جامعه امروز ناشی از توجه نکردن به دستورات اسلام درباره روابط زناشویی است.

 

وی افزود: امروزه دشمن می‌خواهد خانواده ایرانی را هم مانند خانواده غربی بی‌هویت کرده و کارکردهای آن را از بین ببرد به همین خاطر از راه تجمل و خواسته‌های نامعقول وارد شده و در زندگی زوج های جوان دخالت می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که تا جایی که می توانیم برای حفظ جامعه باید کانون خانواده را تقویت کنیم، ادامه داد: تقویت خانواده تنها از طریق تقویت زن و شوهر در مرحله اول و والدین و فرزندان در مرحله دوم امکان‌پذیر است.

 

خاتم رجبی با اشاره به این‌که در اسلام هیچ بنایی مقدس تر از خانواده وجود ندارد، یادآور شد: تحکیم بنیان خانواده تنها از طریق تقویت روابط زناشویی ممکن است.

 

لازم به ذکر است، حلقه های معرفتی آیین همسرداری هر هفته صبح روزهای سه شنبه از ساعت 10:30 در رواق حضرت خدیجه (س) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می شود./837/پ202/ی

ارسال نظرات