۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۷۷۶۹۳
هفتم مرداد یادآور؛

فرار دو خائن با لباس زنانه

خبرگزاری رسا ـ هفتم مرداد یادآور روزی است که دو خائن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از کشور فرار کردند و به آغوش خائنین آن سوی مرزها رفتند و نام‌شان در لیست دشمنان تاریخ ایران اسلامی ماندگار شد.
بني صدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در طول تاریخ می‌توان دید که هر کس به سنگر خیانت رو آورد و روح شیطانی خویش را آشکار کرد همیشه دچار سر درگمی و بی هدفی بوده است.


هفتم مرداد یادآور روزی است که دو خائن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ایران فرار کردند و به آغوش خائنین خارج از کشور رفتند و در تاریخ نامی ماندگار در لیست دشمنان ایران به یادگار گذاشتند که درس عبرت باشد.


مردانی که زنانه گریختند و خود را روز به روز سیاه‌تر کردند با دشمنان همنشین شدند به زندگی‌نامه ابوالحسن بنی‌صدر و مسعود رجوی در این متن اشاره شده است که تقدیم خوانندگان می‌شود.

 

ابوالحسن بنی‌صدر
سید ابوالحسن بنی صدر، 2 فروردین ماه سال 1312، در روستای باغچه، از توابع همدان به دنیا آمد؛ پدرش «آیت الله نصرالله بنی صدر»، فرزند صدرالعلما همدانی از روحانیون همدان بود؛ دوران کودکی بنی صدر در همدان سپری شد.


بعد از اتمام تحصیلات متوسطه در دبیرستان علمیه تهران وارد دانشگاه شد؛ پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی در مؤسسه تحقیقات و مطالعات اجتماعی شروع به کار کرد؛ او در 7 شهریور 1340 با عذرا حسینی ازدواج کرد و در 1 آذر همان سال از سوی اسرائیل برای شرکت در سمینار سازمان جهانی جوانان به سرزمین های اشغالی دعوت شد و به شهر حیفا برای شرکت در این کنگره رفت.



سال 1342 برای تکمیل تحصیلات دانشگاهی عازم فرانسه شد و موفق به اخذ درجه دکتری از دانشگاه سوربون در رشته جامعه شناسی گردید.


بنی صدر در سال‌های اقامت در پاریس فعالیت‌های سیاسی خود را در قالب همکاری با گروه‌های مبارز جبهه ملی و حتی گروه‌های اسلامگرا و انقلابی ادامه داد.


وی با پیوستن به اتحادیه انجمن‏های اسلامی دانشجویان خارج از ایران توانست اعتماد نیروهای انقلابی را جلب کرده و به هیأت مشاوران امام خمینی(ره) که در آن برهه زمانی در فرانسه اقامت داشت راه یابد و همراه ایشان به ایران بازگردد.


فعالیت‌های سیاسی بنی صدر بعد از بازگشت به ایران با عضویت در شورای انقلاب و تأسیس روزنامه انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد؛
او حتی توانست با کسب 11 میلیون رأی به عنوان رییس جمهور کشور معرفی و از سوی امام(ره) فرماندهی کل قوا را به دست آورد.


درحالی‌که کمتر از 7 ماه از انتخاب او می‏گذشت، با سخنرانی در 17 شهریورماه 1359 چهره واقعی خود را آشکار کرد؛ به دنبال آن با سخنرانی‌های 28 آبان ماه در عاشورای حسینی و 14 اسفند زمینه برای سقوط او فراهم شد تا این‌که سرانجام در اول تیر ماه 1360 با حکم امام خمینی(ره) از ریاست جمهوری عزل شده و پس از چند ماه زندگی مخفیانه در کشور، به فرانسه فرار کرد.


بنی صدر پس از عزل از ریاست جمهوری، به زندگی مخفی روی آورد و در آن شرایط هم دست از شورش و آشوب برنداشت؛ اما زندگی مخفی او چندان به طول نیانجامید و با مشت محکمی که مردم با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب شهید رجایی به این سمت، بر دهانش کوبیدند، با حالت سرخوردگی و ذلّت تمام، پس از 5 هفته اختفا به همراه مسعود رجوی، سرکرده منافقین و با چهره و لباس زنانه از کشور خارج و به پاریس گریخت.


او با یک هواپیمای بویینگ 707 ربوده شده، به طور غیر مجاز به سوی قبرس پرواز کرد و پیش از آن که هواپیماهای شکاری نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران که در تعقیب هواپیمای ربوده شده، بودند به این هواپیما برسند، از مرز ایران خارج شد.


مسعود رجوی
مسعود رجوی در سال 1327 در طبس از شهرهای استان خراسان به دنیا آمد؛ تحصیلات ابتدایی را در دبستان فارابی کاشمر به پایان رساند و از دبیرستان دانش بزرگ نیا در مشهد دیپلم ریاضی گرفت.


در سال تحصیلی 1345، 1346 در رشته حقوق سیاسی دانشکده حقوق دانشگاه تهران پذیرفته شد و در خردادماه 1350 موفق به اخذ لیسانس گردید.

 

مسعود رجوی در سه ساله دوره دوم دبیرستان در مشهد در کلاس های آموزش زبان انگلیسی در انجمن ایران و انگلیس«وابسته به مرکزی تحت عنوان شورای فرهنگی بریتانیا» شرکت می کرد و پس از آمدن به تهران و همزمان با گذراندن ترم های آغازین دانشگاه، دروس تکمیلی زبان انگلیسی را در کلاس های انجمن ایران و آمریکا، گذراند به همین جهت از آغاز دوران دانشجویی، تدریس انگلیسی را بیشتر بصورت خصوصی و چند ساعتی نیز در دبیرستان به عنوان شغل ثانوی انجام می داد.

 

او در سال‌های اقامت در خارج از ایران همواره به فعالیت‌های خود علیه نظام اسلامی ادامه داد و از هر فرصتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد؛ سی‌ام خرداد 1360، نقطه پایانی بر تقابل مسالمت آمیز سازمان مجاهدین خلق با ساختار سیاسی جمهوری نوپای اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بود.


روزی که رهبری سازمان با به خیابان آوردن هواداران و کادرهای نظامی سعی کرد تا مخالفت خود با جمهوری اسلامی را در قالبی جدید و وسیع به عرصه عمومی جامعه بکشاند؛ چند روز بعد اما در تیرماه سال 1360، پس از آن‌که امام خمینی(ره) در پی رأی عدم کفایت مجلس اول شورای اسلامی، فرمان عزل بنی‌صدر را امضا کرد.


مسعود رجوی به همراه ابوالحسن بنی‌صدر از تهران به پاریس پرواز کرد و عملاً درگیری نظامی بین مجاهدین و جمهوری اسلامی صورتی رسمی و علنی به خود گرفت.


اشرف ربیعی، همسر مسعود رجوی و قائم‌مقام او، موسی خیابانی مدتی بعد در پی افشای پی در پی خانه‌های تیمی سازمان، در درگیری مسلحانه کشته شدند و طی ماه‌ها و سال‌های بعد تعداد زیادی از اعضای دیگر این گروه نیز پس از دستگیری اعدام شدند.

 

در این حین مسعود رجوی پایگاه فرماندهی سازمان مجاهدین را در فرانسه قرار داده بود؛ اما پس از مدتی دولت فرانسه به مسعود رجوی برای خروج از خاک فرانسه فشار آورد؛ رجوی از فرانسه اخراج شد.

این‌گونه شد که رجوی به همراه تعدادی از اعضای مجاهدین مقیم فرانسه به عراق رفت و بر اساس توافق منافقین با دولت صدام که در حال جنگ با ایران بود فاز دیگری از عملیات مسلحانه علیه جمهوری اسلامی را سازماندهی کرد.

همکاری با دولت عراق در خلال جنگ با ایران، موجب جدایی برخی همفکران این سازمان از جمله ابوالحسن بنی‌صدر و قطع همکاری آنها با سازمان مجاهدین خلق شد.

مسعود رجوی به هنگام ورود به عراق مورد استقبال رسمی معاون رییس‌جمهور وقت عراق قرار گرفت؛ رجوی در عراق ارتشی بنام ارتش آزادی‌ بخش ملی را متشکل از اعضای سازمان مجاهدین و کلیه افرادی که خواهان مبارزه با نظام اسلامی بودند، پایه‌ریزی کرد.

از این تاریخ به بعد رجوی و گروهش به طور کامل در اختیار دستگاه اطلاعاتی عراق قرار گرفتند و به مجری بی‎چون و چرای اوامر صدام تبدیل شدند که البته تحت حمایت مالی، پشتیبانی و تبلیغی صدام نیز قرار داشتند.


گفتنی است، پرواز فرار رجوی و بنی‌صدر از پایگاه یکم شکاری تهران به هدایت خلبان بهزاد معزّی، خلبان اختصاصی محمّدرضا پهلوی صورت گرفت./978/پ202/ف

ارسال نظرات