۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۲۷۷۷۱۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

ورزشکاران در میادین ورزشی پیام رسان ارزش های اسلامی باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر توجه مسؤولان در عرصه ی ورزشی، گفت: ورزشکاران باید در میادین ورزشی پیام رسان ارزش های اسلامی باشند.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، عصر امروز در دیدار کارکنان و جامعه ورزشی استان که در سالن اجتماعات ورزشگاه تختی برگزار شد، گفت: پهلوان واقعی شخصی است که به علی(ع) تأسی کرده باشد.

 

وی با بیان این که دوری از رذائل اخلاقی از ویژگی های جوانمردان و پهلوانان است، عنوان داشت: پهلوانان باید به دور از هوا، هوس، حب و بغض در میادین ورزشی حاضر شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که ترویج فرهنگ پهلوانی موجب رواج ارزش های انسانی در جامعه می شود، اظهار داشت: ورزشکاران باید در میادین ورزشی پیام رسان ارزش های اسلامی باشند.

 

وی تأکید کرد: ورزشکاران باید با تأسی از سجایای مردانگی و فتوت حضرت امیر(ع) همواره برای اعتلای کشور و سرافرازی پرچم جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: ورزشکاران ایران اسلامی، با درخشش در میادین بین المللی با ذکر نام ائمه اطهار(ع)، پیروزی و درخشش های بسیاری را برای مردم به ارمغان آورده اند.

 

وی با اشاره به پوششی اسلامی ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی تصریح کرد: این حضور نشان از پایبند بودن به ارزش های اسلامی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی افزود: ورزشکاران ایرانی در برخی از مواقع حاضر به رویارویی و مسابقه با دشمنان اسلام و انقلاب نشده اند که نشان از روحیه پهلوانی آنان است.

 

وی در ادامه با اشاره به ریشه داری فرهنگ پهلوانی افزود: ورزش پهلوانی و زورخانه ای، ریشه در باورهای مذهبی و اعتقادی و ملی دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به روحیه وارستگی در ورزش پهلوانی و زورخانه ای خاطرنشان کرد: آمیختگی ورزش با اخلاق از آموزه های الهی است.

 

امام جمعه خرم آباد خطاب به پهلوانان گفت: ورزشکاران باید از روش و منش پیشوای اول شیعیان پیروی کرده چراکه یاد آن امام همام قوت قلب ورزشکاران است./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات