۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۲۷۷۷۲۷
مشاور وزیر کشور در امور روحانیت خبر داد؛

ابلاغ بخشنامه‌ تقویت و گسترش حوزه‌های علمیه به استانداران

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر کشور در امور روحانیت از ابلاغ بخشنامه‌ «تقویت و گسترش حوزه‌های علمیه سراسر کشور» به استانداران خبر داد و گفت: این بخشنامه در وزارت کشور تدوین و به استانداران ابلاغ شده است.
حجت الاسلام داود نمازي

حجت‌الاسلام داوود نمازی، مشاور وزیر کشور در امور روحانیت در حاشیه دیدار ائمه جمعه و روحانیان منتخب استان آذربایجان شرقی در گفت‎‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبری، اظهار داشت: اخیرا بخشنامه‌ای با عنوان تقویت و گسترش حوزه‌های علوم دینی در سراسر کشور در وزارت کشور تدوین و به استانداران ابلاغ شده است.


وی با تأکید بر این‌که روحانیت و حوزه های علمیه نقش بسزایی در تقویت همدلی و همزبانی دولت و ملت ایفا می کنند، خاطرنشان کرد: سیاست دولت حمایت از حوزه های علمیه در عین توجه به استقلال این نهاد است، چراکه انقلاب اسلامی ایران ثمره مجاهدت علمای حوزوی در طول سالیان متمادی است.


وی همچنین از انتخاب مشاور امور روحانیت در تمام استانداری‌های کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: وظیفه مشاوران استانداران در امور روحانیت، نمایندگی روحانیت در تشکیلات اداری استان و ایجاد تعامل مناسب بین روحانیون و مسؤولان استانی است و قرار نیست کار اداری انجام دهند.


حجت‌الاسلام نمازی با بیان این‌که روحانیت در تمام عرصه‌های انقلاب حضور فعال داشته است، افزود: خاستگاه انقلاب اسلامی، حوزه علمیه و مساجد و منابر است، امروز وظیفه بسیار مهمی که در کنار تبلیغ دین برای روحانیت متصور است حمایت از نظام جمهوری اسلامی است و نقش روحانیت در حفظ این نظام الهی نقشی کلیدی است.


مشاور وزیر کشور در امور روحانیت با تأکید بر این‌که دولت از نظرات روحانیان در حل مسائل و مشکلات جاری کشور استقبال می‌کند، افزود: هدف از تشکیل جایگاه مشاور امور روحانیت در وزارت کشور، ایجاد رابطه دوسویه بین علما و مسؤولان کشور است و با توجه به این که وزارت کشور با طیف وسیعی از مسؤولان ارتباط دارد این جایگاه دارای اهمیت خاصی است.


وی با تأکید بر این‌که روحانیت باید به عنوان ناصح دلسوز در تمام صحنه‌ها حضور داشته باشد، گفت: روحانیان در طول تاریخ، پرچمداران ترویج دین و شریعت در جامعه و میدان‌داران اصلی جبهه دین‌مداری بوده‌اند، روحانیت در این راه سختی‌های زیادی را متحمل شده است و امروز وظیفه خود می‌داند که پاسدار حریم دین باشد./853/ت302/ح

ارسال نظرات