۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۷۷۸۰۰

قتل یک سیاهپوست دیگر از سوی پلیس آمریکا

خبرگزاری رسا ـ بار دیگر خشونت پلیس آمریکا منجر به قتل یک سیاهپوست شد.
قتل يک سياهپوست در آمريکا
 
به گزارش خبرگزاری رسا،  یک پلیس در شهر سینسیناتی آمریکا، فردی سیاهپوست را به ضرب گلوله از پای درآورد.
 
ساموئل دیوباس 43 ساله در حال رانندگی بود که پلیس دانشگاه سینسیناتی از وی خواستار توقف شد و بعد از نزاعی نامعلوم، افسر پلیس، رِی تنسینگ به سر وی شلیک کرد و دیوباس را به قتل رساند.
 
بعد از این حادثه، پلیس قاتل مدعی شد که دیوباس گواهینامه همراه نداشته و به هنگام رانندگی مست بوده است و به درخواست پلیس در مورد ترک خودرو جواب منفی داده است.
 
هنوز مشخص نیست که پس از درخواست پلیس چه اتفاقی افتاده است که افسر ری تنسینگ به سر دیوباس شلیک کرده است.
 
تنسینگ در تماس با 911 (مرکز فوریت های پلیسی آمریکا)، اعلام کرد که نزدیک بوده است دیوباس وی را با ماشین خود زیر بگیرد. اما تنسینگ به هنگام ارائه گزارش خود از ماجرا مدعی شده بود که وی با ماشین دیوباس به جلو کشیده شده است.
 
از آنجا که ماشین پلیس دارای دوریبین نصب شده جلوی داشبرد بوده است، خانواده مقتول خواستار بازبینی تصاویر و پی بردن به علت قتل دیوباس شدند. اما پلیس با اعلام این که تصاویر بسیار ناراحت کننده است از پخش تصاویر خودداری کرد.
 
گزارش ها حاکی است که شلیک گلوله به سر مقتول موجب از هم پاشیدن صورت وی شده است.
 
هری بلک، یکی از مسؤولان شهر سینسیناتی در پیامی به رسانه ها تصریح کرد که دیوباس شایسته مرگ نبود.
 
از زمان قتل دیوباس، صدها تن به همراه خانواده وی خواستار انتشار فیلم های دوربین ماشین پلیس شدند.
 
برخی از رسانه های آمریک با تمسخر پلیس سینسیناتی اعلام کردند که پلیس این شهر دیوباس را به ارتکاب 70 جرم متهم کرده اند اما هیچ کدام از این جرایم خشونت آمیز نبوده است.
 
بعد از رسیدگی پرونده از سوی هیئت منصفه عالی آمریکا، شبکه سی ان ان اعلام کرد که ری تنسینگ، افسر قاتل اداره پلیس سینسیناتی در قتل دیوباس مجرم شناخته شده است./847/ب902/د
ارسال نظرات