۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۷۷۸۵۷
رییس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان خبر داد؛

صدور 13 هزار مفاصا حساب برای موقوفات استان اصفهان در چهار ماه گذشته

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از صدور 13 هزار مفاصا حساب برای موقوفات استان اصفهان در چهار ماه گذشته خبر داد.
اداره اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمود نصر اصفهانی، رییس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، گفت: اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در راستای اخذ اظهارنامه مالیاتی برای موقوفات متصرفی و غیر متصرفی با توجه به این که هرساله باید اظهارنامه های مالیاتی طبق قانون در تیرماه به ادارات امور اقتصادی و مالیات داده شود اقدام به صدور 13 هزار مفاصا حساب نموده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: طبق تفاهمی نامه ای که فیمابین سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با وزارت اقتصاد و دارایی منعقد شده است متولیان موقوفات غیر متصرفی و ادارات اوقاف و امور خیریه در خصوص موقوفات متصرفی تا تاریخ 31 تیر ماه فرصت دارند تا نسبت به اخذ مفاصا حساب وتحویل آن به ادارات امور اقصادی و مالیات اقدامات لازم را انجام دهند و آن ها را با طی تشریفات قانونی به مراجع مربوطه تحویل کنند.

رییس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر در ادامه افزود: بر این اساس اداره تحقیق اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان مبادرت به صدور 13 هزار مفاصا برای موقوفات متصرفی و غیر متصرفی نموده است که این رقم نسبت به سال های گذشته بی سابقه بوده است.

حجت الاسلام نصر اصفهانی در ادامه بیان کرد: همچنین بر این اساس 800 نفر از متولیان موقوفات غیر متصرفی نیز مبادرت به تنظیم بودجه و صورتحساب نموده اند که آن ها را جهت دریافت مفصا حساب به این اداره تحویل داده اند که اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز در کمترین زمان مفاصا حساب ها را صادر کرده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی کلیه موقوفات از پرداخت مالیات معاف هستند به شرط آنکه در تاریخ مقرر یعنی تا 31 تیر ماه نسبت به اخذ مفصا حساب اقدام نمایند.

رییس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه بیان کرد: اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تا کنون مبادرت به تایید بیش از 500 نظریه حقوقی و آراء صادره حقوقی در ارتباط با وقفیت، مصرف و تولیت و حق ارحامی نموده است.

حجت الاسلام نصر اصفهانی در پایان افزود: همچنین این اداره جهت نظارت بر اجرای امینانه نیات واقفین نیک اندیش و همچنین در راستای حفظ و حراست از موقوفات از ابتدای سال تا کنون بیش از 60 هزار سند مالی را حسابرسی و تایید کرده است./939/د102/ح

ارسال نظرات