۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۷۷۸۹۳

اقدام نژادپرستانه یک فروشگاه با واکنش مسلمانان مواجه شد

خبرگزاری رسا ـ سازمان روابط اسلام و آمریکا از یک فروشگاه در آمریکا و دارنده آن به دلیل اشاعه نژادپرستی شکایت کرد.
نژادپرستي در آمريکا حجت الاسلام يعقوبي - گردهمايي ائمه جمعه و مسؤولان قضايي خراسان شمالي

به گزارش خبرگزاری رسا، یک فروشگاه در فلوریدای آمریکا بعد از آن که فروشگاه خود را "عاری از مسلمانان" نامید، مورد پیگرد قانونی قرار گرفت.

 

دفتر روابط اسلام و آمریکا با طرح این که این اقدام تبعیض آمیز است، این شکایت را در دادگاه مطرح کرده است.

 

حسن شبلی، مدیر ارشد این گروه اسلامی در این رابطه گفت: نباید اجازه داد که تبعیض دوباره در فلوریدا به راه بیفتند. این اقدام نوعی از اسلام هراسی است و باید با آن مقابله کرد.

 

شکایت تنظیم شده از سوی شورای روابط اسلام و آمریکا، فروشگاه اینورنس و صاحب آن را متهم به نقض قانون فدرال حقوق شهروندی می کند. در این شکایت همچنین خواسته شده است که تبعیض متوقف شود.

 

چندی پیش اندرو هلینان دارنده فروشگاه اینورنس، در ویدیویی اینترنتی در حالی که پشت سرش پرچم کنفدراسیون را داشت، ممنوعیت حضور مسلمانان را در فروشگاهش اعلام کرده بود.

 

وی صحبت های خود را این گونه شروع کرد: مسؤولان کشور ما می خواهند که شما باور کنید که این پرچم (پرچم کنفدراسیون) نماد برتری نژادی سفیدپوستان، نفرت و عدم همزیستی مسالمت آمیز است. در حالی که این مطلب درست نیست.

 

وی افزود: این پرچم فقط نماد فرهنگ غنی جنوب آمریکا و عزم راسخ میهن دوستان برای ایستادگی در برابر ظلم است.

 

این فروشنده نژادپرست پس از بیان مطالب زیادی که نشانگر برتری جویی نژادی است، مردم منطقه را تشویق به خرید اسلحه و مهمات کرد و از آن ها خواست آموزش نظامی ببینند و همیشه با خود اسلحه حمل کنند.

 

وی مدعی شد که اقدام وی در پاسخ به حمله تروریستی اخیر به مراکز نظامی در تنسی است.

 

این در حالی است که وی قتل های اخیر سیاهپوستان به دست پلیس آمریکا را نتیجه سیاست های باراک اوباما دانسته و رابطه آن ها با نژادپرستی را رد کرد./847/ب902/د

ارسال نظرات