۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۷۸۰۲۴

اعتراض یونیسف به تخریب زیرساخت‌ یمن

خبرگزاری رسا ـ در حالی که حملات عربستان سعودی به یمن به گفته نهادهای سازمان ملل بیش از ۴ هزار کشته از یمنی‎ها برجای گذاشته، «یونیسف» امروز با انتشار عکسی به ادامه تجاوزات سعودی‎ها اعتراض کرد.
اعتراض یونیسف به تخریب زیرساخت‌ یمن


به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که تجاوز نظامی عربستان سعودی به مردم یمن ادامه دارد،‌ یک نهاد سازمان ملل در اقدامی اعتراض‌آمیز و البته تاثربرانگیز، عکسی از کودک 9 ساله یمنی در میان مخروبه‌ها منتشر کرد.

 

«یونیسف» در صفحه توئیتر رسمی خود عکسی از کودک 9 ساله به نام «علی» منتشر کرد که در آن او می‌گوید: «ما چه کار اشتباهی کردیم؟ چرا ما نمی‌توانیم شبیه به دیگر بچه‌ها در نقاط دیگر جهان زندگی کنیم؟».

 


این اقدام یونیسف در حالی صورت گرفته که روز گذشته دفتر حقوق بشر سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی همزمان اعلام کردند که آخرین آمار کشته‌ها و زخمی‌های جنگ یمن به 4000 کشته و 19300 زخمی رسیده است.

 

حملات سعودی ها در حالی ادامه دارد که تنها در تجاوز جمعه شب گذشته هواپیماهای آنها به مناطق مسکونی نزدیک به نیروگاه برق و انرژی «المخاء» واقع در استان «تعز»، ریاض حمام خون جدیدی در یمن به راه انداخت و در این جنایت تازه بیش از 100 نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

 

حملات عربستان از ششم فروردین ماه سال جاری آغاز شده و هنوز ادامه دارد. عربستان حتی در زمانی که خود، یکجانبه، آتش‌بس اعلام کرده است، مناطقی در یمن را بمباران می‌کند./981/ب101/د

ارسال نظرات