۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۷۸۰۳۱
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

مدعیان حقوق بشر عاملان اصلی کشتار در خاورمیانه هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با اشاره به این که آمریکا به دنبال نابودی اسلام و مسلمانان است، گفت: متأسفانه مسلمانان دارند مسلمانان را می‌کشند، جنایاتی هولناکی از طرف سعودی‌ها و داعشی‌ها دارد انجام می‌شود و ترکیه نیز حیله‌بازی می‌کند.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با محکوم کردن کشته شدن مسلمانان در خاورمیانه، گفت: متأسفانه مسلمانان دارند مسلمانان را می‌کشند، جنایاتی هولناکی از طرف سعودی‌ها و داعشی‌ها دارد انجام می‌شود و ترکیه نیز حقه‌بازی می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: این جنایت‌ها در جهت نابودی اسلام و مسلمانان است، می‌خواهند مسلمانان را نابود ‌کنند، انصافا دارند جنایت می‌کند و  همه جنایت‌های دشمن به دست مدعیان اسلام انجام می‌شود، به دست داعش و سعودی‌ها صدها نفر کشته می‌شوند و همان کاری را که خود آمریکا می‌خواهد بکند را به جای آمریکا انجام می‌دهند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به سالگرد بمباران هیروشیما، ابراز کرد: اولین کسی که بمب اتم را در دنیا به کار برده است خود آمریکا است و با بمباران کردن هیروشیما و ناکازاکی در یک لحظه صد و شصت هزار نفر را کشتند و نابود و مجروح کردند، خاک آن جا تا سال‌های سال قابل کشت نبود.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با انتقاد از مدعیان حقوق بشر در غرب خاطرنشان کرد: حقوق بشر سازمان ملل اشتباه عمل می‌کند، آل‌سعود و عربستان به جایی حمله کرد که اصلا جای نظامی نبود اما سازمان حقوق بشر پس از تأمل بسیار اعلام کردند که ما احتمال می‌دهیم این تخلف جنگی باشد، این سازمان ملل جای انتقاد بسیار دارد.

 

وی با بزرگداشت سالگرد تأسیس انتقال خون، خاطرنشان کرد: این کار بسیار مهم و عظیمی بود که از سال 53 این سازمان تشکیل شد و بعد از انقلاب توسعه خوبی پیدا کرد، بسیاری افراد هستند که نیاز به خون دارند، هر چند بدن خون‌ساز است اما برخی افراد هستند که نیاز به این خون دارند.

 

امام جمعه اصفهان ادامه داد: با انتقال خون بسیاری از انسان‌های مریض نجات می‌یابند و غیر از این که بدن پس از خون دادن، خون‌ساز می‌شود و مغز استخوان انسان به کار می‌افتد و این که قلب خون را به همه سلول‌های بدن می‌رساند، بسیار کار عجیبی است،‌ بدن انسان 60 میلیارد سلول دارد که در هر پمپاژی باید خون مسیر 120 کیلومتری را طی کند.

 

جایگاه و ارزش شهید بابایی

وی ادامه داد: شکرانه نعمت داشتن خون و خون‌سازی سالم این است که ابتدا شکر خداوند را بر زبان بیاوریم و دیگر این که افراد سالی یک بار یا دو بار به مراکز انتقال خون بروند تا انسانی بتواند به وسیله همین اهدای خون زندگی خود را ادامه دهد.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با تسلیت سالگرد شهادت سرلشکر خلبان عباس بابایی اظهار کرد: ایشان شخصیتی با استعداد و اهل قزوین است و درس خود را در مدت کوتاهی تمام کرده و سپس تحت آموزش خلبانی قرار گرفت و در جنگ خود را نشان داد که ابتدا فرمانده استان اصفهان شد و به هر حال با سرعت بزرگی و بزرگواری خود را نشان داده است.

 

وی با اشاره به آیه «من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدو الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا»، اظهار کرد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب شهید بابایی مصداق این آیه است، یاران امام حسین(ع) که از ایشان اجازه می‌گرفتند، امام این آیه را می‌خواندند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان ابراز کرد: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب این شهید یک انقلابی واقعی و حقیقی بود و ایشان می‌فرمایند که من به حال وی حسرت می‌خورم و احساس می‌کنم که از ایشان عقب‌مانده‌ام، این شهید و شهیدان دیگر را نباید فراموش کنیم.

 

شیخ فضل‌الله شهید ناآگاهی‌ها و بی‌بصیرتی‌ها شد

وی با بزرگداشت سالگرد نهضت مشروطه و شهادت شیخ فضل‌الله نوری اظهار کرد: شهید نوری، شهید ناآگاهی‌های مردم،‌ بی‌بصیرتی مردم و شهید تنبلی و خستگی  مردم شد، مشروطه یعنی این که رژیم استبدادی نباشد و این گونه نباشد که شاهان هر کاری می‌خواهند بکند، اما روشنفکران این مسیر را عوض کردند.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان این که مجلس باید بتواند در برابر دولت‌ها حرفش را بزند، ابراز کرد: هماهنگی دوستانه اشکالی ندارد، اما این که نخواهد حق را بگوید، اشتباه است، باید مجلسیان مرد باشند و بدون رودربایستی حرف خودشان را بزنند، مشروطه به همین دلیل راه غلط رفت که روشنفکران از خدابی‌خبر مجلس را در دست گرفتند و مرحوم شیخ‌فضل‌الله نوری در برابر آنها ایستاد، قصه مشروطه و تاریخ مشروطه را انسان باید بخواند تا بداند انحرافات از کجا وارد می‌شود.

 

وی همچنین در خطبه اول با ادامه بحث معجزه افزود: پیامبران معجزه را به اذن خداوند می‌آوردند اما این که تحت تأثیر بازی‌های دیگران قرار بگیرند و تحت تأثیر این قرار بگیرند که هر چه دیگران بگویند به عنوان معجزه بیاورند این مطلب اشتباه است، قرآن معجزه و هدایت‌گر است که اگر انسان بخواهد هدایت شود باید به قرآن روی بیاورد./914/پ201/ش

ارسال نظرات