۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۷۸۰۶۴
امام جمعه موقت کاشان:

تنها چیزی که ترمز آمریکایی ها را می کشد اقتدار ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان گفت: تنها چیزی که ترمز آمریکایی ها را می کشد ترس از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام والمسلمین علی احتشام امام جمعه موقت کاشان امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان توافق نامه هسته ای ایران با کشورهای 1+5 و آمریکا را مانند عملیات های نظامی دوران دفاع مقدس سه مرحله ای خواند و گفت: رزمندگان اسلام در عملیات نظامی فتح خرمشهر نیزدر مرحله نخست با عبور از اروند و در مرحله دوم با تثبیت در منطقه و عبور ادوات از رودخانه اروند  و در مرحله سوم دفاع  جانانه از دستاوردها بود به گونه ای که دشمن نتوانست نفوذ کند و پیروزی نهایی تثبیت شد.

 

وی با اشاره به این که اگر این سه مرحله در عملیات ها نباشد نمی توان به پیروزی نهایی امیداور بود و جشن پیروزی نهایی را گرفت افزود: مرحله توافق هسته ای را ملت بزرگ ایران با سرافرازی و همت سربازان جبهه دیپلماسی باموفقیت پشت سرگذاشتند، اما دو مرحله دیگر یعنی مجلس و شورای امینت ملی و رهبری باقی مانده است، لذا نه باید نا امید باشیم و نه جشن زود هنگام بگیریم.

 

امام جمعه موقت کاشان یاد آور شد: با توافق هسته ای در حال حاضر خاکریز اول دشمن فتح شده است و هنرمندی  فرزندان جبهه دیپلماسی، فرزندان انقلابی امام و رهبری جانانه در میز مذاکره از عهده مرحله اول برآمدند و موفق شدند خاکریز اول را که حق غنی سازی بود فتح کنند چرا که اوباما رییس جمهور آمریکا اعتراف کرده بود اگر توان داشتم تمام پیچ و مهره های ماشین هسته ای ایران را باز می کردم.

 

مرحله دوم تثبیت توافق هسته ای است

حجت الاسلام والمسلمین احتشام با اشاره به این که مرحله دوم تثبیت توافق هسته ای است گفت: هیچکس از تذکر خوب و علمی و کارشناسانه نباید واهمه داشته باشد، از این رو هرچقدر بیشتر در مرحله تثبیت بتوانیم ذهن خواص جامعه را اغنا کنیم در مرحله دوم، پیروزی ما جدی تر خواهد بود.  

 

به گفته وی در مرحله سوم توافق هسته ای دفاع جانانه از دستاوردهای هسته ای است به گونه ای که دشمن نتواند شبیخون و پاتک بزند و بخواهد مانند عهد نامه سال 1981 الجزایر در رابطه با ماجرای فتح لانه جاسوسی که به هیچ کدام از بند های این عهد نامه عمل نکردند در توافق هسته ای نیز بدعهدی کنند.

 

وی یاد آور شد: آمریکایی ها سابقه بد عهدی دارند چرا که بعد از نوشتن توافق، هر وقت احساس کنند اقتدار آنها به چالش کشیده شده است همه را نقض می کنند یعنی  همان کاری را انجام می دهند که معاویه در صلح امام حسن کرد و آن را نقض کرد.

 

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با تأکید بر این که هدایت های رهبر معظم انقلاب و داشتن 10 تن اورانیوم ایران کشورهای 1+5 و آمریکا و به پای میز مذاکره کشاند گفت:  پلوتونیوم قوی ایران که کاربرد در سلاح اتمی دارد و  در اراک می تواند تولید شود دشمن را به پای میز مذاکره کشاند.

 

برجام اگر ده سال قبل با این کیفیت تثبیت شده بود نمره بیست داشت

وی یاد آور شد: اگر این برجام اگر ده سال قبل با این کیفیت تثبیت شده بود نمره بیست داشت اما در شرایط امروز این برجام برای ملت ما اگر نمره صفر نیست اما نمره بیست هم نیست چرا که خط قرمز آنها در مذاکرات تغییر کرده است.

 

به گفته وی، 19 هزار سانتیفیوژ آماده به کار در ایران سبب وحشت و ترس آنها از قدرت  جمهوری اسلامی است به طوری که وزیرخارجه آمریکا در برابر نمایندگان کنگره و سنا اعلام کرد که اگربا ایران توافق هسته ای انجام نمی شد ایران به زودی می توانست دو بمب اتمی بسازد.

 

حجت الاسلام والمسلمین احتشام با تأکید بر این که نباید زحمات دیگران و دانشمندان هسته ای را دراین  پروژه بزرگ نادیده بگیریم یاد آورشد:  این یک واقعیتی است که کسی که هنرمندانه و در لحظه آخر با پاس گل  دیگران به دروازه مقابل شلیک می‌کند تشویق می شود، اما نقش پاس گل، نیروی میدانی بازیساز و نقش یک دروازه بان قوی را نباید در این موفقیت نادیده گرفت.

 

وی افزود: اگر امروز ما به این مرحله از توافق هسته ای رسیده ایم برای پاس گل شهید شهریاری و عبور ملت قهرمان ایران از تحریم ها بود تا جایی که رییس جمهور و وزیر خارجه آمریکا رسما اعلام کردند تحریم ها اثر ندارد.

 

امام جمعه موقت کاشان یاد آور شد: هرچند فرزندان انقلابی ما در تیم مذاکره کننده هسته ای در مرحله اول خوب به دروازه دشمن شلیک کردند اما مرحله دوم و سوم درمجلس شورای اسلامی، کمیسیون امنیت ملی و رهبر معظم انقلاب کارخودشان را انجام خواهند داد.

 

وی افزود: در مرحله اول اگر گلی به دروازه مقابل شلیک شد و غنی سازی ما را پذیرفتند به معنای این نیست که آمریکا و فرانسه و انگلستان از توطئه ها و شیطنت خود دست برداشته و صلاح ما را می خواهند، بلکه آنها وقتی دیدند تحریم ها اثری نداشت و دانشمندان هسته ای ما از جمله شهید شهریاری در میان ناباوری آنها سوخت 20 درصدی را تهیه کرد و از سوی دیگر رزمندگان خط مقدم جبهه مقاومت اسلامی درسوریه و یمن و عراق دمار از روزگار داعش درآوردند، دشمن در چنبره قدرت و اقتدار ملی ملت بزرگ گرفتار شد و غنی سازی ایران را پذیرفت.

 

تنها چیزی که ترمز آمریکایی ها را می کشد ترس از اقتدار ایران است

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به این که تنها چیزی که ترمز آمریکایی ها را می کشد ترس از اقتدار جمهوری اسلامی است گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به سال همدلی و همزبانی  مزین شده است و تمام سازوکار گذر از مرحله اول و تثبیت مرحله دوم و ایستادگی در برابر بدقولی ها و بدعهدی های آمریکا آماده است باید با همدلی و اتحاد برنامه توافق هسته ای را به پیش ببریم.  

 

حجت الاسلام والمسلمین احتشام با تأکید بر این که به چالش کشیدن یکدیگر و به حاشیه رفتن مجلس و دولت به جایی نخواهیم رسید گفت: همانگونه که دشمن سعی می کند در برابر مقاومت اسلامی منطقه ید واحد باشند ما هم باید د رمقابل آنها ید واحد باشیم.

 

امام جمعه موقت کاشان یاد آور شد: فرزندان امام و رهبری و راهیان راه شهدا در سال همدلی و همزبانی تحت هدایت ها و ارشادات رهبر معظم انقلاب و با حمایت از دولت تدبیر و امید، دو مرحله بعدی توافق هسته ای را نیز با افتخار پشت سر خواهد گذاشت و در ادامه اگر رهبرمعظم انقلاب توافق هسته ای را  تأیید کرد ملت بزرگ ایران جشن بزرگ هسته ای خود را انجام خواهد داد.

 

 حجت الاسلام والمسلمین احتشام گفت: نه جشن زود رس و نه نا امیدی، فعلا همدل و همزبان این پروسه قانونی را طی خواهیم کرد تا بتوانیم از این خاکریز و این میدان نبرد سرافرازانه خارج شویم./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات