۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۲۷۸۰۹۲
امام جمعه پردیسان:

نظام اسلامی محصول مجاهدت‌ ملت ایران در طول تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پردیسان نظام اسلامی را محصول مجاهدت‌های ملت ایران در طول تاریخ خواند و گفت: امام خمینی(ره) با توجه به تاریخ تلخ مشروطیت و شهادت شیخ فضل الله نوری، ولایت فقیه را نه به عنوان ناظر، بلکه به عنوان رهبر و فرمانده کل قوا معرفی کرده و جدا نشدن از روحانیت و نفوذ دشمنان را هشدار دادند.
قوامي امام جمعه پرديسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان در خطبه‌‌های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته که با حضور مردم در مسجد حضرت زینب کبری(س) پردیسان برگزار شد به استقامت و ایستادگی تاریخی ملت ایران در برابر استبداد و استکبار اشاره کرد و اظهار داشت: مردم مؤمن و نظام اسلامی شکست ناپذیر است و همه دنیا بعد از مذاکرات هسته‌ای مشاهده خواهند کرد که دولت‌های غربی و عربی در برابر این ملت مؤمن، ذلیل هستند.


وی با اشاره به سفر فابیوس،‌ وزیر امور خارجه فرانسه به ایران افزود: اما جای سؤال است که چگونه کسانی که خون مردم را آلوده کرده‌ و جنایت کرده‌اند و با چه جرأتی وارد کشور می‌شوند؛ این ماشین‌های گران قیمت از کجا می‌آید و به کجا می‌رود؟


مردم هوشیار و مؤمن ایران، نظاره‌گر گفتار و رفتار مسؤولان هستند

امام جمعه پردیسان تصریح کرد: مردم هوشیار و مؤمن ایران، نظاره‌گر گفتار و رفتار مسؤولان هستند؛ اما با پیروی از ولی امر مسلمین از نظام اسلامی حمایت کرده و در موقع مقتضی در صحنه حاضر می‌شوند.


وی به جنبش مشروطه در سال 1285 اشاره و خاطرنشان کرد: مشروطیت، زمینه و تجربه‌ای برای انقلاب اسلامی بود؛ تا با بهترین قوانین و دستورالعمل‌ها و با مدیریت و رهبری ولایت فقیه به ثمر برسد و توطئه‌های دشمنان را درباره کنار زدن روحانیت از اجتماع و سیاست کنار بزند.


حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به بصیرت و روشنگری شیخ فضل الله نوری یادآور شد: امام خمینی(ره) که تاریخ را خوانده و مشاهده کرده بود از میان تمام علمای مشروطه از شیخ شهید به عنوان شاخص و الگو یاد می‌کنند.


امام خمینی با توجه به تاریخ تلخ مشروطیت، ولایت فقیه را معرفی کردند

وی تأکید کرد: امام خمینی(ره) با توجه به تاریخ تلخ مشروطیت و شهادت شیخ فضل الله نوری، بسیار تلاش کردند که آن قصه تکرار نشود؛ از این‌رو ولایت فقیه را نه به عنوان ناظر، بلکه به عنوان رهبر و فرمانده کل قوا معرفی کرده و جدا نشدن از روحانیت و نفوذ دشمنان را هشدار دادند.


امام جمعه پردیسان گفت: شیخ فضل الله نوری که به ولایت فقیه اعتقاد داشت، به شرط اجرای اسلام با مشروطه خواهان همکاری کرد؛ اما از آنجا که فراماسون‌ها، غربزده‌ها و حتی ایادی انگلیس در میان مشروطه‌خواهان نفوذ کرده بودند، با مشروطه مشروعه شیخ فضل الله، مخالفت کرده و با تحقیر به جایگاه و توهین به علمیت شیخ شهید، ایشان را شهید کردند.


وی نظام اسلامی را محصول مجاهدت‌های ملت ایران در طول تاریخ خواند و افزود: ملت ایران با اسلام خواهی و پیروی از آموزه‌های دینی و تجربه استقلال طلبی در جریان ملی شدن نفت و آزادی خواهی در جنبش مشروطه به شعار استقلال، آزادی و نظام جمهوری اسلامی رسید.


حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی به زندگی آیت الله بروجردی اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان مجسمه تقوا بود و نسبت به آخرت به گونه‌ای عمل می‌کرد که انگار بهشت و جهنم را مشاهده می‌کرد.


وی گفت: آیت الله بروجردی در بیست و هفت سالگی مجتهد مسلم بود و با مجاهدت‌های فراوان برای نشر معارف اهل بیت(ع) در بسیاری از کشورهای دنیا پرچم اسلام را برافراشت و مراکزی را بنا کرد و عظمت ایشان موجب شد که شلتوت، عالم اهل تسنن، مذهب شیعه را به رسمیت بشناسد.


همه علما برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی تلاش کردند

امام جمعه پردیسان افزود: آیت الله بروجردی از سادات حسنی بود و همانند امام حسن مجتبی(ع) که مقدمات قیام امام حسین(ع) را فراهم کرد، ایشان نیز بستر و زمینه قیام امام خمینی(ع) را فراهم کرد؛ چنان که اگر فردی برای مسائل سیاسی مراجعه می‌کرد، وی را به امام(ره) یا به تعبیری به سید روح الله معرفی می‌کرد.


وی تأکید کرد: اگر مجاهدت‌های آیت الله حائری برای رونق بخشیدن به حوزه علمیه قم و تلاش‌های آیت الله بروجردی برای زمینه‌سازی و پرورش افرادی همچون امام خمینی(ره) نبود انقلاب اسلامی به ثمر نمی‌رسید.


حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی افزود: دفاع از اسلام، از بین بردن جهل و در نظر داشتن رضایت الهی، سه وظیفه‌ای است که باید حوزه علمیه قم در کنار تولید علم مطابق با نظام ولایی در نظر داشته باشد./908/پ201/ب4

ارسال نظرات