۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۰
کد خبر: ۲۷۸۱۳۵
امام جمعه هشترود:

حقوق بشر اسیر دست استکبار برای سلطه بر کشورها است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رحیمی با اشاره به سابقه ننگین جنایت های آمریکا در جهان، گفت: حقوق بشر دستاویز قدرت های بزرگ برای سلطه بر کشورها و جذب منابع آن ها به نفع خود است.
حجت الاسلام رحيمي، امام جمعه هشترود

حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ضمن بیان این‌که مبارزه با استکبار توقف و تعطیلی ندارد، گفت: این سخن که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ چه توافق بشود و چه نشود، مبارزه با استکبار تعطیلی ندارد، ریشه در مبنای قرآنی و بر اساس تئوری دینی است.

 

وی با اشاره به قدرت رسانه ای آمریکا، افزود: آمریکا با قدرت رسانه‌ای و هژمونی خود می تواند بزرگ ترین جنایت ها را با تبلیغات گسترده رسانه ای، لباس خدمت به بشر بپوشاند.

 

امام جمعه هشترود، جنایت هیروشیما و ناکازاکی را شرم آور عنوان کرد و گفت: بهره گیری از بمب اتم در قتل عام مردم بی گناه برای نخستین بار از سوی آمریکا تنها دولت استفاده کننده از بمب اتم اتفاق افتاد که در جریان آن هزاران نفر جان خود را از دست دادند.

 

وی تصریح کرد: با وجود این جنایت عظیم باز مشاهده می کنیم ژاپنی ها از این اقدام دولت آمریکا شاکر هستند، چرا که آمریکا توانسته با قدرت خاص رسانه ای خود به آنها بفهماند که علت اتمام جنگ جهانی دوم انفجار بمب اتم بر سر مردم این دو شهر بود.

 

حجت الاسلام رحیمی، با اشاره به اسناد غیر قابل خدشه در خصوص جنگ جهانی دوم، خاطرنشان کرد: شلیک این بمب زمانی اتفاق افتاد که عملا جنگ به اتمام رسیده بود، سه ماه پیش از این اتفاق هیتلر خود کشی کرده بود، موسولینی رهبر ایتالیای فاشیست، دستگیر شده بود و ژاپن اعلام تلسیم کرده بود.

 

وی اذعان داشت: این اقدام آمریکا؛ آزمایش بمب اتم، در شرایطی بود که عملا جنگ به اتمام رسیده بود، به بهانه تمام کردن جنگ بر سر آن مردم بی گناه منفجر کرد و کشتار عجیبی به راه انداخت.

 

امام جمعه هشترود، علت تداوم تضاد انقلاب با آمریکا را به سبب همین خوی جنایتکارانه و خود برتر بینانه استکبار عنوان کرد و اظهار داشت: دین اسلام با این هویت استکباری مخالف است، بنابراین راه کار رفع همچنین تضادی از میان رفتن خوی استکباری آمریکا است.

 

وی حقوق بشر را دست آویز قدرت های بزرگ برای سلطه بر کشور ها و جذب منافع خود خواند و اضافه کرد: با وجود جنایت های فراوان در منطقه از سوی دست نشانده های خود، هیچ گونه اعتراضی از سازمان های متولی حقوق بشر شنیده نمی شود، اما مبنای حقوق بشر اسلامی کرامت ذات انسانی است چه در غرب و چه در شرق باشد./854/ت302/ب4

ارسال نظرات