۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۷۸۳۴۸

تسلیم اداره زندان نفحه در برابر خواسته‌های اسرای فلسطینی

خبرگزاری رسا ـ دفتر اطلاع رسانی امور اسرای فلسطینی از تسلیم اداره زندان نفحه در برابر خواسته‌های اسرای فلسطینی خبر داد.
زندان

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر اطلاع رسانی امور اسرای فلسطینی روز گذشته از تسلیم اداره زندان صهیونیستی نفحه در برابر خواسته‌های اسرای فلسطینی خبر داد و اعلام کرد در جریان نشستی که میان نمایندگان کادر رهبری عالی اسرای جنبش مقاومت اسلامی حماس، در زندان‌ها و اداره زندان نفحه برگزار شد، تمامی خواسته‌های کادر رهبری حماس درباره لغو مجازات‌های اخیر که پس از حمله هفته گذشته یگان صهیونیستی متسادا به زندان نفحه اعمال شده است، مورد بررسی قرار گرفت.

 

این دفتر طی بیانیه‌ای خاطر نشان کرد که جلسه مذکور کاملا مثبت و سازنده بود و سبب لغو تمامی مجازات‌های اعمال شده علیه اسرا در زندان نفحه و بازگشت امور به روال سابق شد.

 

در این بیانیه آمده است که به موجب این توافق میان طرفین، مجازات‌‌های اعمال شده علیه بخش‌های 13 لغو شد و اسرای بخش 10 که در جریان حمله عناصر متسادا به بخش دیگری انتقال داده شده بودند، به جای قبلی شان برگشتند.

 

بر اساس این بیانیه، ‌تمامی سیستم‌های ایجاد پارازیت که اخیرا پس از حمله یگان متسادا به زندان نفحه در آن جا نصب شده بودند و برای جان اسرا خطر داشتند و حتی سبب ایجاد دردهایی در ناحیه سر آن‌ها شده بودند، جمع آوری شدند.

 

اسرای زندان نفحه دوشنبه گذشته از تشدید اقدامات اعتراضی خود برای مقابله با سیاست اداره زندان‌های صهیونیستی خبر داده بودند که با حمایت عناصر یگان جنایتکار متسادا به زندان مذکور حمله کرده و اسرای فلسطینی را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند.

 

در جریان این حمله 30 اسیر فلسطینی از جمله احمد سعدات دبیر کل اسیر جبهه خلق برای آزادی فلسطین آسیب دیده بودند و اسرای فلسطینی در واکنش به این اقدامات تصمیم گرفته بودند مصرف وعده‌های غذایی زندان خودداری کنند و اقدامات اعتراضی خود را شدت ببخشند./994/ب102/د

ارسال نظرات