۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۷۸۳۷۸

حمایت آمریکا از تروریست‎های سوری به وسیله حملات هوایی

خبرگزاری رسا ـ مقام‌های آمریکایی تاکید کردند که واشنگتن تصمیم گرفته است تا با حملات هوایی از شبه نظامیان سوری آموزش دیده از سوی آمریکا در برابر هرگونه حمله‌ای، دفاع کند.
سوريه

به گزارش خبرگزاری رسا، مقام های آمریکایی اعلام کرده اند که واشنگتن سرانجام تصمیم گرفته است تا از شبه نظامیان سوری آموزش دیده با استفاده از حملات هوایی در برابر هر گونه حمله‌ای حمایت و دفاع کند، حتی اگر این حملات از سوی نیروهای وفادار به بشار اسد رییس جمهور سوریه باشد.

 

تصمیم اتخاذ شده از سوی باراک اوباما، موجب تعمیق نقش آمریکا در درگیری های سوریه خواهد شد، و هدف اصلی آن ایجاد یک سپر دفاعی برای شبه نظامیانی است که به دست نیروهای آمریکایی آموزش دیده‌اند تا به زعم مقام های واشنگتن، با نیروهای داعش مقابله کنند.

 

ولی در بحران سوریه، گروه تکفیری داعش تنها یک تهدید برای شبه نظامیان سوری اجیر شده از سوی آمریکا به شمار می رود. نخستین گروه از شبه نظامیان سوری آموزش دیده از سوی آمریکا، در شمال سوریه مستقر شده‌اند و روز جمعه هدف آتش سایر گروه های تروریستی قرار گرفتند. این مساله موجب شد تا نخستین حملات هوایی آمریکا برای دفاع از آنها، انجام شود.

 

مقام های آمریکایی که نامشان فاش نشده است، جزییات مربوط به این تصمیم را که نخستین بار از سوی روزنامه وال استریت ژورنال فاش شد، تایید کرده‌اند. مقام های آمریکایی تاکید کردند که آمریکا حملات هوایی را به منظور جلوگیری از پیشروی داعش انجام می دهد. آمریکا همچنین برای دفع هر گونه حمله‌ای، حمایت تدافعی را از شبه نظامیان سوری انجام خواهد داد.

 

آلیستار باسکی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این باره تاکید کرد: تنها نیروهای آموزش دیده از سوی آمریکا از این طیف گسترده پشتیبانی بهره مند خواهند شد. ما به طور مشخص قوانین مربوط به تعامل و همکاری با نیروهای شبه نظامی سوری را اعلام نخواهیم کرد ولی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد تا این نیروها مطمئن شوند که می‌توانند ماموریت خود را با موفقیت انجام دهند.

 

الیسا اسمیت سخنگوی پنتاگون نیز حاضر به اظهار نظر در خصوص نحوه دخالت و تعامل آمریکا در سوریه نشد ولی گفت: برنامه ارتش آمریکا در وهله نخست متمرکز بر مقابله با شبه نظامیان داعش خواهد بود.

 

آمریکا در ماه می برنامه آموزش 5400 شبه نظامی در سال را آغاز کرده است. این بخشی از راهبرد اوباما برای استفاده از شبه نظامیان داخلی سوری با هدف مقابله با سایر گروه‌های افراطی به شمار می رود. البته این راهبرد نیز از ابتدا با چالش های زیادی روبرو شده است./982/ب101/د

ارسال نظرات