۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۷۸۴۲۶
وزیر اطلاع رسانی سوریه:

داعش و جبهه النصره زیرشاخه‎های قطر هستند

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاع رسانی سوریه سخنان وزیر امور خارجه قطر پیرامون این کشور را ناشی از نداشتن منطق سیاسی و بی ارزش خواند.
عمران الزعبي وزير اطلاع رساني سوريه

به گزارش خبرگزاری رسا، عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه امروز طی پیامی با انتقاد شدید از سخنان خالد العطیه، وزیر امور خارجه قطر در مورد سوریه گفت: این سخنان ناشی از نداشتن منطق سیاسی و بی ارزش تر از آن است که ما بخواهیم به آن پاسخ دهیم.


الزعبی گفت: این سخنان نشان دهنده نبود منطق سیاسی در قطر و ناتوانی آن ها برای همراهی با تغییرات است.


وی در ادامه داعش و جبهه النصره را زیرشاخه های قطر دانست و گفت: قطر به طور رسمی از تروریسم تکفیری حمایت می کند، امارت قطر اصل این درخت است و امارت های داعش و جبهه النصره شاخه های آن هستند.


الزعبی سخنان وزیر امور خارجه قطر را در مورد مشروعیت نظام های سیاسی و چگونگی کسب مشروعیت یا از دست رفتن آن را نوعی کمدی سیاسی از سوی وی دانست.


وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد: قطر نخستین حامی تروریسم در منطقه است و اکنون که طرح ها و تلاش های آن برای ویران کردن سوریه و تجزیه آن با شکست مواجه شده، به وحشت افتاده و نمی خواهد قبول کند که در این برنامه ها با شکست مواجه شده است.


خالد بن محمد العطیه وزیر امور خارجه قطر روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مدعی شده بود: در مورد بحران سوریه ما با دوستان خود کار می کنیم تا افق جدیدی برای نجات مردم سوریه از بحران کنونی که در آن به سر می برند، ایجاد کنیم.


وی در عین حال اذعان کرد که راه حل بحران سوریه سیاسی است.


گفتنی است چند سال پیش سرویس های اطلاعاتی غربی و برخی کشورهای عربی منطقه با هدف سرنگون کردن حکومت بشار اسد اقدام به تاسیس و حمایت از گروههای مسلح و تروریستی کردند که این گروه‎ها تاکنون مردم عراق و سوریه را آماج وحشیگری های خود قرار داده اند./994/ب102/د

ارسال نظرات