۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۷۸۴۳۳

دیدار رییس اوقاف ایران با نخست وزیر و رییس مجلس اعلای اسلامی عراق

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که در عراق به سر می برد، طی روزهای گذشته با مسؤولان سیاسی و دینی عراق دیدار کرد.
حيدر العبادي نخست وزير عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق امروز در دفترش با حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ایران دیدار و گفت‎وگو کرد.


دو طرف در این دیدار بر ضرورت افزایش تعاملات به ویژه در زمینه زیارت عتبات مقدس در دوران مبارزه با جریان تروریستی داعش تاکید کردند.


نخست وزیر عراق به عمق روابط بین دو کشور در موضوع مبارزه با داعش و پاکسازی منطقه از لوث آن‎ها اشاره کرد.


نماینده ولی فقیه بر حمایت ایران از ملت و دولت عراق در مباره با تروریسم و تسهیل زیارت زائران در دو کشور تاکید کرد.


حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز روز گذشته در دفتر خود بغداد با حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی دیدار کرد.


دو طرف در این دیدار مسائلی مانند اهمیت مبارزه با افراط گرایی، گسترش پیام صلح بین مسلمانان، افزایش تعامل‎های بین مذاهب اسلامی، حمایت از زائران عتبات مقدس، ارتقای تعاون، همکاری و بهبود خدمات برای زائران عتبات مقدس را مورد بررسی قرار دادند.


حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی که در عراق به سر می برد، شب گذشته در دیدار با آیت الله صدر از علمای این کشور با اشاره به اینکه ایران اسلامی در کنار عراق است از آمادگی برای همکاری در عرصه های مختلف خبرداد.


وی در این دیدار که در شهر کاظمین و در دفتر آیت الله سید اسماعیل صدر برگزار شد، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به امور اوقاف و موقوفات گفت: در سازمان اوقاف جمهوری اسلامی ایران با سازماندهی و برنامه ریزی صورت گرفته، کلیه وقف نامه ها بطور دقیق مطالعه و ارزیابی شده و به صورت الکترونیکی در سامانه جامع ثبت شده است که این یک اقدام بی سابقه در خصوص اوقاف در ایران، به حساب می آید.


رییس سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین به دیدار حضرت آیت الله سیستانی در نجف اشرف نیز می رود که به گفته وی، طی این دیدار گزارشی جامع از آخرین وضعیت مربوط به اوقاف را به مرجع عالی شیعه در نجف ارائه خواهد کرد./994/ب901/د

ارسال نظرات