۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۷۸۴۴۲

ازدواج اجباری زنان میانماری برای حفظ جان

خبرگزاری رسا ـ قاچاقچیان انسان، دختران و زنان میانماری را در ازای ازدواج به مردانی در مالزی و تایلند می‎فروشند.
ازدواج اجباري زنان و دختران ميانمار
به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان روهینیگای میانمار که برای نجات از خشونت بودایی های تندرو مجبور به مهاجرت به کشورهای همسایه هستند، در تبعید نیز با مشکلات متعددی مواجه هستند.
 
زنان و دختران روهینیگا در کشورهای تایلند و مالزی برای نجات جان خود مجبور به ازدواج با اتباع این کشورها هستند.
 
شاهدی یونس، دختر 22 ساله مسلمان درباره سرنوشت تاریک خود بعد از مهاجرت اجباری از میانمار به کشور تایلند گفت که بعد از دوماه اقامت در این کشور، قاچاقچیان انسان شرط انتقال او به مالزی را ازدواج با یکی از مردان روهینیگای ساکن مالزی اعلام کردند.
 
پناهجوی میانماری به روزنامه نیویورک تایمز گفت: به من اجازه دادند که با خانواده خود تماس بگیرم و گفتند این برای تو و خانواده ات بهتر خواهد بود. در آن موقع فهمیدم که مجبور به این ازدواج هستم.
 
شاهدی یونس یکی از صدها زنی است که در ازای ازدواج اجباری با مردان روهینیگای ساکن مالزی، به قاچاقچیان فروخته می شود. این در حالی است که بسیاری از زنان و دختران روهینیگا همانند شاهدی یونس شانس اطلاع از این شرط را ندارند و به شیوه های مختلف فریب می خورند.
 
شاهدی یونس در ادامه افزود: قاچاقچیان برای انتقال من به مالزی پول خواستند و من مجبور شدم با فردی در مالزی ازدواج کنم تا وی هزینه انتقال مرا بدهد. همه ما از ترس تجاوز مجبور به ازدواج اجباری هستیم.
 
به گفته شورای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR)، تعداد زنان روهینیگای میانمار که به ازدواج های برنامه ریزی شده و اجباری تن داده اند، روبه افزایش است و این آمار به هزاران تن تخمین زده می شود.
 
در همین حال، متیو اسمیت از سازمان حقوق بشری فورتیفای رایتس مستقر در تایلند گفت: از سال 2012 تاکنون، اگر نگوییم هزاران تن، لا اقل صدها نفر از زنان و دختران روهینیگای میانماری برای حفظ جان خود مجبور به ازدواج شده و به مردانی فروخته شده اند. از نظر بسیاری از خانواده های میانماری، این کار تنها راه حفظ جان و بقا است.
 
وی افزود: ازدواج اجباری زنان و دختران برای قاچاقچیان پرمنفعت ترین تجارت است. چون این دختران و زنان راهی جز تن دادن به این کار ندارند.
 
گفتنی است که مسلمانان قوم روهینیگا در میانمار، مدت هاست که مورد ستم بودایی های تندرو هستند. بودایی های تندرو بعدا از قتل، غارت و تجاوز به مسلمانان، آن ها را مجبور به ترک زمین ها و خانه هایشان کردند./847/ب902/د
ارسال نظرات