۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۷۸۴۶۸

نشریه تلگراف از رقابت ریاست جمهوری آمریکا به عنوان فاجعه یاد کرد

خبرگزاری رسا ـ بررسی اولویت‌های و سیاست‌های اعلامی نامزدهای پیشروی رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که هرکسی که در این انتخابات پیروز شود، تأثیرات زیانباری بر قدرت اقتصادی و رقابت‌پذیری این کشور خواهد گذاشت.
انتخابات آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشریه انگلیسی تلگراف در گزارشی با اشاره به رقابت‌های ریاست جمهوری 2016 آمریکا نوشت که این رقابت‌ها در حال تبدیل شدن به یک فاجعه برای مزیت رقابتی اقتصاد ایالات متحده هستند. بر این اساس هر کسی که در این انتخابات پیروز شود بسته‌ای از سیاست‌ها و راهبردهای ضدتجاری را همراه خود به کاخ سفید می‌برد.

 

به نوشته تلگراف، حوزه پولی یورو هم‌اکنون گرفتار یک رکود دائمی شده است. چرخ‌های اقتصاد چین در حال خارج شدن هستند. گروه کشورهای بریکس (شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) که تنها چندسال از همه‌گیر شدن آوازه آن‌ها می‌گذرد، بخش زیادی از شادابی و درخشش (اقتصادی) خود را از دست داده‌اند - تنها هند است که هم‌اکنون به نظر می‌رسد در وضعیت خوبی به سر می‌برد.

 

این نشریه افزود: همراه با کاهش قیمت کالاها، حفظ وضعیت خوب بازارهای در حال ظهور به یک شرط‌بندی می‌ماند. در این وضعیت به هم ریخته اقتصاد جهانی، ایالات متحده به صورت یک فانوس دریایی و راهنمای رشد مستحکم باقی مانده است. اقتصاد این کشور همچنان با نرخ مناسبی در حال رشد است. رشد ناشی از نفتِ‌شِل این کشور را پس از دهه‌ها برای اولین بار از نظر تأمین انرژی خودکفا کرد. غول‌های فناوری این کشور از آماوزن گرفته تا اَپِل، بر جهان سیطره یافته و کادری چندملیتی ایجاد کرده‌اند که به قدرتمندی مجموعه‌های نسل‌های پیشین خود همچون فورد، مک‌دونالد یا کرافت هستند.

 

تلگراف ادامه داد: مشکل در رقابت‌های ریاست جمهوری سال 2016 است که می‌تواند یک فاجعه برای مزیت رقابتی آمریکایی‌ها باشد. از دونالد ترامپ راستگرا گرفته تا هیلاری کلینتون چپگرا، تمامی نامزدهای پیشرو در حال مطرح کردن سیاست‌هایی هستند که می‌تواند اقتصاد این کشور را به یک دهه پیش یا فراتر از آن به عقب براند.

 

این نشریه انگلیسی تأکید کرد: هر چند به این موضوع نسبتا کمتر توجه شده است، اما در پشت صحنه نشانه‌های نگران‌کننده‌ای برای اقتصاد آمریکا وجود دارد، در این صورت تا حد زیادی همچون اروپا، برتری خود را از دست می‌دهد - و تاکنون هیچ یک از نامزدها هیچ راه‌حلی برای آن ارائه نکرده است. در واقع، بیشتر سیاست‌هایی که پیشنهاد می‌شوند این وضعیت را بدتر می‌کنند./982/ب101/د

ارسال نظرات