۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۷۸۴۸۱

روسیه از کمک‌های آمریکا به تروریست‎های سوریه انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ روسیه از طرح‌های آمریکا برای حمایت از تروریست‎ها در سوریه انتقاد کرده و می‌گوید این طرح‌ها وضعیت بحرانی این کشور را تشدید می‌کند.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: طرح‌های واشنگتن و آنکارا برای حمایت هوایی از برخی گروه‌های پیکارجو در سوریه می‌تواند توانایی دولت مرکزی این کشور را برای مقابله با گروه‌های تکفیری مانند داعش تضعیف کند. 

 

وی افزود: روسیه همواره تاکید کرده است که کمک به مخالفان در سوریه به ویژه کمک‌های مالی یا فنی به بی‌ثباتی بیشتر شرایط در این کشور منجر می‌شود.

 

واشنگتن و آنکارا اعلام کرده‌اند که با هدف تضعیف و پاکسازی گروه تروریستی داعش در مناطق مرزی نزدیک ترکیه، به گروه‌های مسلح به اصطلاح «میانه‌رو» در سوریه کمک می‌کنند.

 

پسکوف گفت: این حمایت‌ها «الزاما شرایطی را ایجاد می‌کند که تروریست‌های دولت اسلامی (داعش) از آن به نفع خود استفاده می‌کنند» و این اقدامات توان بالقوه دمشق را برای جلوگیری از گسترش داعش از بین می‌برد.

 

سخنگوی کرملین افزود: علاقه روزافزون آمریکا برای مداخله در سوریه آشکارا بیانگر اختلاف مواضع مسکو و واشنگتن نسبت به بحران سوریه است و «ما هرگز این اختلاف‌ها را پنهان نکرده‌ایم.

 

ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا از سال گذشته بدون اجازه دمشق یا مجوز سازمان ملل مواضع داعش در سوریه را بمباران می‌کند. دولت سوریه از این حملات که بدون هماهنگی انجام می‌شوند انتقاد کرده و آن را نقض حاکمیت ملی این کشور می‌داند./982/ب101/د

ارسال نظرات