۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۷۸۵۴۸
رییس‌جمهور ونزوئلا:

آمریکا منشأ برنامه‌های ضد ونزوئلایی است

خبرگزاری رسا ـ رییس‌جمهور ونزوئلا عنوان کرد که آمریکا منشأ برنامه‌های ضد ونزوئلایی متعدد در این کشور است.
نيکلاس مادورو ـ ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری رسا، نیکلاس مادورو رییس‌جمهور ونزوئلا در مراسم هفتادو‌هشتمین سالگرد تأسیس گارد ملی بولیواری اعلام کرد که بخش‌های ارتجاعی حاضر در قدرت در آمریکا منشأ بسیاری از برنامه‌های ضد ونزوئلایی در این کشور آمریکای لاتین هستند.

 

مادورو افزود که دو سند از پنتاگون در دست وی قرار دارد که در آن‌ها راهبردهای ضدونزوئلایی برای اجرا در سال جاری تدوین شده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد که این برنامه‌ها درصدد تکرار مجدد تظاهرات خشونت‌آمیز سال 2014 در ونزوئلا به سرکردگی اپوزیسون راست‌گرای این کشور هستند.

 

رییس‌جمهور ونزوئلا تصریح کرد که آنان می‌خواهند راست‌گرایان افراطی بار دیگر پرچم هرج‌ومرج و خشونت را در دست بگیرند و بذر ناامیدی را در میان مردم این کشور بکارند.

 

وی در این راستا افزود که ما باید تکنیک‌های آنان را شفاف‌سازی کنیم و برای حمایت از مردم کشور خود آماده باشیم.

 

مادورو ادامه داد که به خاطر سو قصدهای تروریستی، حملات اقتصادی و تأمین مالی باندهای مجرمین از سوی این افراد، انقلاب بولیواری نیز طرح عملیات آزادی و حمایت از مردم را در دستور کار قرار می‌دهد.

 

وی همچنین بر ضرورت حمایت مردم و مؤسسات برای اجرای موفق این عملیات و سایر راهبردهای اجرایی علیه وقوع جرم در این کشور تأکید کرد.

 

رییس‌جمهور ونزوئلا عنوان کرد که ما از کسانی که می‌خواهند این کشور را در خشونت ببینند، با بالا بردن کیفیت زندگی، تحصیلات، سلامت، مسکن و شادی افراد انتقام خواهیم گرفت.

 

از سوی دیگر نستور ربرول ریاست گارد ملی بولیواری نیز اعلام کرد که این تشکیلات برای حمایت از شهروندان قاطعانه مصمم است و هرگز بر علیه آنان اقدامی نخواهد کرد.

 

به دستور ریاست جمهوری ونزوئلا 4 آگوست (13 مرداد) در این کشور روز گارد ملی بولیواری نامگذاری شده است./994/ب102/د

ارسال نظرات