۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۷۸۵۵۴
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

مهم‌ترین رسالت یک زن مسلمان در محیط خانواده

خبرگزاری رسا ـ استاد حوره علمیه قم با اشاره به این‌که در جامعه اسلامی آنچه مایه مباهات امت است جمعیت نبوده بلکه تربیت دینی است، گفت: زن چشمه‌سار صمیمیت و مودت است که خانواده را به آرامش روانی می‌رساند.
 خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رجبی ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه(س) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اینکه از معصومه(ع) روایت شده که برای خود همسران شایسته انتخاب کنید تا در دنیا و آخرت شما را کمک کنند، گفت: در جامعه اسلامی اصل و پایه اسلام و اجتماع را خانواده تشکیل می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: در نظام اسلامی خانواده محل تربیت دینی و بالندگی فرزندان است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه زن چشمه سار صمیمیت و مودت در نظام خانواده بوده و این زن است که خانواده را به آرامش روانی می رساند، ادامه داد: زن باید از نظر روحی و روانی فرزندان و همسر خود را تربیت کند.

 

خانم رجبی اظهار کرد: تبدیل کانون خانواده به محیط شکوفا شدن توانمندی‌ها، هدایت فرزندان و همسر در مسیر بندگی، در امان نگه‌داشتن خانواده در برابر بحران ها و آسیب های مختلف اجتماعی و گسترش مودت در محیط خانواده از مهم‌ترین رسالت‌های یک زن مسلمان در محیط خانه و خانواده است.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن زن را نشانه مودت می خواند، گفت: منظور از مودت ابراز محبت عملی و کلامی نسبت به فرزندان و شوهر است و خوش اخلاقی، صبوری و حسن کلام از شاخصه های اصلی مودت محسوب می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: خداوند مرد را نسبت به زن خشن‌تر آفریده و زن را با لطافت خلق کرده تا با لطافت خود موجب تکامل و تداوم زندگی مشترک شود؛ بنابراین زنانی که مانند مردان خشن و بد اخلاق هستند نمی‌توانند زندگی زناشویی موفقی داشته باشند زیرا دو جنس خشن نمی‌توانند در کنار هم زندگی کنند.

 

وی افزود: اگر زن و مرد هر دو بد اخلاق باشند زندگی آن‌ها مدت زیادی دوام نخواهد داشت زیرا سرا نجام بداخلاقی و خشونت آزار روحی و بدنی خود و دیگران بوده و افراد بدخلاق خیلی زود از هم متنفر شده و جدایی و طلاق بر زندگی آن‌ها حاکم می‌شود.

 

خانم رجبی با اشاره به اینکه زن باید در محیط خانه شوخ باشد و با خوشرویی خود سبب دلگرمی همسر و فرزندان شود، اظهار داشت: زنانی که بداخلاق بوده خیلی زود همسر و فرزندانشان از آن‌ها فراری شده و برای کسب آرامش به خیابان و محیطی غیر از خانه پناه می‌برند؛ البته انسان‌های بداخلاق خیلی زود تنها می شوند.

 

وی افزود: انسان باید در همه امور حد اعتدال را رعایت کند و زن باید تا جایی که می‌تواند با شوخی های خود شوهر و فرزندان و اطرافیانش را آزار ندهد که شوخی آزار دهنده سبب خشم و تنفر می‌شود و همانطور که حضرت امیر(ع) فرموده اند خشم از جانب شیطان بوده چون مانند آتش است بنابراین در هنگام خشم باید خود را کنترل کرده و صبور باشیم.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: حضرت رسول مسلمانان را اعم از زن و مرد به فروخوردن خشم دعوت می‌کرد و می‌فرمود هنگامی که عصبانی هستید صبور باشید، خشم خود را کنترل کرده، وضیعت خود را تغییر داده و وضو بگیرید چون با انجام این کارها انسان آرام شده و از وسوسه های شیطان در امان می ماند./837/پ202/ی

ارسال نظرات