۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۷۸۷۲۲
معاون فرهنگی اوقاف لرستان خبر داد؛

تربیت 8 هزار و 500 حافظ قرآن و 150 مربی قرآن در لرستان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف لرستان با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن کریم گفت: تربیت 8 هزار و 500 نفر حافظ قرآن و 150 مربی قرآن از وظایف اوقاف لرستان است.
قرآن کريم

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به برگزاری طرح نشاط معنوی بیان داشت: این طرح در 28 امامزاده استان در حال برگزاری است.

 

وی تصریح کرد: مبلغان بومی و غیربومی و دانشجویان دانشکده علوم قرآنی در جهت برگزاری طرح نشاط معنوی با اوقاف همکاری لازم را دارند.

 

حجت الاسلام عباس زاده با بیان این که 160 امامزاده در استان لرستان وجود دارد، افزود: برنامه های اجرایی اوقاف در مناسبت های مذهبی، در امام زادگان شاخص استان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن عنوان داشت: سهم اوقاف لرستان 8 هزار و 500 نفر است که 10 هزار نفر در این طرح شرکت نام نویسی کرده اند.

 

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با بیان این که مسابقات قرآنی یک روزه نیز در امامزادگان برگزار می شود، اظهار داشت: برگزیدگان در این دوره‌های یک روزه به سفر زیارتی در قم اعزام می‌شوند.

 

وی با یادآوری به این که در طرح تربیت حافظان قرآن اوقاف لرستان 300 نفر را به صورت مجازی آموزش می دهد، تربیت 150 مربی قرآنی از دیگر برنامه های اوقاف استان است.

 

حجت الاسلام عباس زاده یادآور شد: آمار شرکت کنندگان در طرح تربیت حافظان قرآن هر سال بیشتر می شود و افرادی که سال های پیش در این طرح شرکت کرده اند نمی توانند مجدد نام نویسی کنند.

 

وی با بیان این که کلاس های طرح تربیت حافظان قرآن در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: 200 مربی قرآنی اداره این کلاس ها را بر عهده دارند.

 

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با اشاره به برگزاری دیگر مسابقات قرآنی حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم از سوی سازمان اوقاف لرستان بیان کرد: این مسابقات در آبان و آذر ماه سال جاری برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که مسابقات قرآنی حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم بین رده های سنی 18 سال به بالا برگزار می شود، افزود: برگزاری این مسابقات بین رده های سنی زیر 18 سال با همکاری آموزش و پرورش استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عباس زاده با یادآوری به این که در مناسبت های مذهبی در طول سال 300 مبلغ بومی و غیر بومی در امامزادگان فعالیت می کنند، تصریح کرد: در طول سال 10 مبلغ به صورت ثابت در امامزادگان شاخص استان فعالیت می کنند./9459/ت302/ح

ارسال نظرات