۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۷۸۷۵۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ترویج فرهنگ شیعی در جهان مدیون امام صادق است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ترویج فرهنگ شیعی در جهان، بیش از همه مدیون تلاش ها و مجاهدت های امام جعفرصادق(ع) و تربیت شاگرد از سوی این امام همام است.
حجت الاسلام يعقوبي - نشست ستاد ساماندهي شؤون فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی بجنورد که با محوریت گرامیداشت سالگرد شهادت امام جعفرصادق(ع) با حضور اعضای این ستاد در محل دفتر امام جمعه مرکز استان برگزار شد، بر معرفی و شناخت بیشتر امام ششم شیعیان در جامعه اسلامی تأکید کرد.

 

وی با بیان این که امام جعفرصادق(ع) به دلیل موقعیت تاریخی ویژه و قرار گرفتن در بازه زمانی سقوط حکومت اموی و روی کار آمدن حکومت عباسی، حرکت ها و اقدامات فرهنگی و علمی مناسبی را اجرا کرد، افزود: به همین دلیل این امام همام نقش ویژه ای در ترویج فرهنگ شیعی در جهان دارد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان این که ترویج فرهنگ شیعی در جهان، بیش از همه مدیون تلاش ها و مجاهدت های امام جعفرصادق(ع) و تربیت شاگرد از سوی ایشان است، خاطرنشان کرد: این نقش آفرینی به اندازه ای است که امام صادق(ع) را به عنوان رییس مذهب تشیع می شناسیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: این امام معصوم در طول دوران حیات و امامت خود تلاش می کرد تا فرهنگ اسلامی را از منظر علمی و اندیشه ای و با استفاده از اهل بیت رسول الله(ص) گسترش داده و از خرافات و تحریفات جلوگیری کند.

 

وی با بیان این که نتیجه حرکت علمی و فرهنگی امام صادق(ع)، تربیت نیروی انسانی کارآمد و تولید علم در رشته های مختلف بود، اظهار کرد: امام ششم شیعیان با این فعالیت های علمی و فرهنگی، افزون بر تحکیم بنیان های علمی و فرهنگی اسلام، مذهب تشیع را به جهانیان معرفی و پایه های آن را تثبیت کرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر این که بر این اساس امام جعفرصادق(ع) بیشترین حق را بر گردن شیعیان دارد، افزود: این امام همام در فرصت تاریخی ویژه ای که به وجود آمد بیش از چهار هزار شاگرد در رشته های مختلف تربیت کرده که این شاگردان هر کدام به نوبه خود چراغ تشیع را در اقصی نقاط دنیا روشن کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که امام صادق(ع) افزون بر بالا بردن آگاهی های دینی مردم، زیرساخت های مسائل سیاسی را نیز برای جامعه اسلامی فراهم کرد، گفت: بر این اساس باید میزان توجه و شناخت نسبت به این امام بزرگوار در جامعه افزایش یافته و مراسمات گرامیداشت سالگرد شهادت وی با کیفیت و کمیت بیشتری در جامعه برگزار شود.

 

وی با اشاره به این که متأسفانه مراسمات گرامیداشت سالروز ولادت و سالگرد شهادت امام جعفرصادق(ع) آن گونه که باید و شاید با کیفیت و کمیت مناسب در جامعه اسلامی برگزار نمی شود، تصریح کرد: در این زمینه می بایست مسؤولان و متولیان فرهنگی و مذهبی جامعه با حساسیت بیشتری وارد صحنه شده و برنامه های این ایام پرشورتر از سال های گذشته برگزار شود.

 

گفتنی است، حضرت امام جعفرصادق(ع)، ششمین پیشوای شیعیان و رییس مکتب شیعه در هفدهم ربیع الاول سال 83 هجری قمری در مدینه منوره متولد شد و در بیست و پنجم شوال سال 148هجری قمری به دستور منصور دوانیقی، خلیفه ستمگر عباسی مسموم و به شهادت رسید. کنیه امام جعفرصادق(ع) ابوعبدالله و القاب ایشان صادق، کامل، صابر و کاشف الحقایق است./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات