۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۷۸۹۳۹

آیت الله فیاض به عراق بازگشت

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف پس از زیارت امام رضا (ع) و دیدار با شخصیت‎های دینی و سیاسی به عراق بازگشت.
بازگشت آيت الله فياض به عراق حضرت آيت الله اسحاق فياض از مراجع تقليد نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شیخ اسحاق فیاض، از مراجع تقلید نجف اشرف  پس از سفر 10روزه به جمهوری اسلامی ایران روز گذشته به عراق بازگشت.


حضرت آیت الله فیاض در هنگام ورود به شهر نجف اشرف مورد استقبال علما، اندیشمندان و مردم عراق قرار گرفت.


این مرجع تقلید نجف اشرف در سفر اخیر خود به ایران ضمن زیارت مشهد مقدس با حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی٬ رییس دفتر حضرت آیت الله خامنه‎ای،
حجت السلام والمسلمین سید صاحب خویی فرزند حضرت آیت الله خویی، حجت الاسلام سید ریاض حکیم فرزند حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم، آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس شورای مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران، حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت ایران و بسیار از شخصیت‎های سیاسی و مذهبی دیدار و گفت‎وگو کرد.


حضرت آیت الله فیاض در این دیدارها به سفر خود به مشهد الرضا اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) سلطان خراسان نیست، سلطان کل جهان است و من سفرهای متعددی به مشهد داشته ام و یادم می آید که سالها قبل، حدود 9 ماه مشهد بودم و بعدش رفتیم نجف اشرف.


وی افزود: گاهی شرایط امنیتی مانع از سفر به مشهد شده است و امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است.


این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: الحمدلله ثبات در ایران پایدار و امنیت در آن برقرار است. امنیت، نعمت بسیار مهمی است و قدر امنیت در ایران را بدانید.


وی وضعیت حوزه علمیه نجف خوب ارزیابی کرد و گفت: حوزه علمیه قم، مصدر علوم و معارف اهل بیت (ع) است. خدا به شما توفیق دهد و حوزه‎های علمیه در قم، نجف، مشهد و جاهای دیگر را حفظ کند./994/ب902/د

ارسال نظرات