۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۷۸۹۴۶
آیت الله نورمفیدی:

رسانه ها از شایعه پراکنی و انتشار مطالب دروغ پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری از خبرنگاران خواست تا واقعیت ها را به جامعه منتقل کنند و از شایعات و انتشار دروغ در جامعه پرهیز کنند و با اخبار و گزارش های خود موجب شفافیت جامعه شوند.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان افزود: وزیر امور خارجه ایران در مقاله خود پیشنهاد داد همانگونه که ایران بر سر پرونده هسته ای خود با غول های جهان، مذاکره کرد، کشورهای منطقه هم برای حل مشکلات و مقابله با گروه های تکفیری باید به گفت و گو و مذاکره روی آورند.

 

وی خاطرنشان کرد: روند فعلی بحران های منطقه ای، نه تنها هیچ مشکلی را حل نمی کند، بلکه باعث سخت شدن عرصه می شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه با بیان این که 13 شهید غواص، هفته آینده وارد استان گلستان می شوند، مردم را به شرکت در مراسم استقبال و سایر برنامه های مربوط به این دردانه های دست بسته، دعوت کرد.

 

آیت ‏الله نورمفیدی اظهار داشت: شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی برای سربلندی اسلام و تأمین امنیت ما، جان خود را فدا کردند؛ به همین دلیل لازم است ما هم به پاس این مجاهدت و از جان گذشتگی، در برنامه های مربوط به شهدای غواص، حضور پرشور داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که به منظور تجلیل از مقام والای شهداء و وداع با شهدای غواص، برنامه جامعی در مصلی نماز جمعه گرگان برگزار می شود، گفت: شرکت در چنین برنامه هایی، وظیفه ماست و موجب تحکیم پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود.

 

آیت ‏الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت 17 مرداد ماه، سالروز شهادت دیپلمات ها ومحمود صارمی، خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی و روز خبرنگار، از خبرنگاران خواست تا واقعیت ها را به جامعه منتقل کنند و از شایعات و انتشار دروغ ها پرهیز کنند و با اخبار و گزارش های خود موجب شفافیت جامعه شوند.

 

وی افزود: خبرنگارانی که به جایگاه خود واقف هستند را شایسته تقدیر می دانم و برای کسانی هم که قلم سستی دارند، دعا می کنم. 

 

خطیب جمعه گرگان همچنین با محکومیت سوزاندن نوزاد 18 ماهه فلسطینی از سوی شهرک نشینان صهیونیستی، این اقدام وحشیانه را مغایر معیارهای اخلاقی دانست و ابراز امیدواری کرد که این روزی این جنایات، مثل یک آتش، دامن رژیم غاصب و پلید صهیونیستی را بگیرد.

 

آیت ‏الله نورمفیدی همچنین با گرامیداشت 16 مرداد ماه، سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، پیشرفت را مبتنی بر علم دانست و گفت: 17 سال قبل، ایران رتبه 52 جهان را در زمینه تولید علم داشت، اما با تلاش جوانان دانشگاهی، توانست رتبه 16 را به دست آورد. 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این که صنایع نقش بسیار مهمی در حل مشکلات جامعه دارند، تصریح کرد: کارکردن، محدود به نشستن پشت میز ادارات نیست، بلکه انسان، توانمندی های زیادی دارد که باید از آنها برای کمک به رشد و پیشرفت جامعه بهره بگیرد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به 25 شوال، سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) گفت: درباره دوران با برکت زندگی آن حضرت اینگونه بیان شده که ایشان تنها کار علمی می کرد و در مسائل سیاسی و اجتماعی دخالتی نداشت.

 

آیت ‏الله نورمفیدی، این برداشت را مغایر با واقعیت دانست و تصریح کرد: هر چند حرکت اساسی امام جعفر صادق (ع)، علمی بود، اما نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی بی تفاوت نبود. 

 

وی، مسأله امامت را یکی از مسائل مهم مورد اختلاف شیعه و سنی دانست و توضیح داد: آن حضرت برای تبیین مسأله ولایت و امامت، نمایندگانی را به گوشه و کنار جهان اسلام می فرستاد تا این مسأله مهم را برای مردم تبیین کنند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام صادق(ع) در دوران عمر بابرکت خود، موضعگیری هایی درباره حاکمان بنی امیه و بنی عباس داشت و به طور علنی به مردم توصیه می کرد از مراجعه به حاکمان جور و وابستگان آنها، حذر کنند. 

 

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: چنین مواضعی بیانگر این هستند که امام (ع) تنها کار علمی نمی کرد، بلکه مسائل سیاسی و اجتماعی هم برای ایشان مهم بود./950/پ201/ب1

ارسال نظرات