۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۷۸۹۸۲

گزارش راشاتودی درباره سیاست آمریکا در مقابله با داعش

خبرگزاری رسا ـ شبکه تلویزیونی راشاتودی در گزارشی به بررسی سیاست‌های آمریکا در مقابله با عناصر تروریستی داعش در سوریه پرداخت.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرنگار شبکه تلویزیونی راشا تودی در گزارشی به بررسی سیاست های آمریکا در مقابله با نیروهای تکفیری داعش پرداخت و گفت: مقامات آمریکایی می گویند بشار اسد مسؤول ظهور و پیداش داعش در سوریه است.

 

این اظهارات چند روز بعد از اینکه دولت اوباما تصمیم گرفت برای مقابله با داعش و در حمایت از نیروهایی که خودش آموزش داده اقدام کند، ایراد شد.

 

ارتش آمریکا می گوید به دنبال نیروهای بشار اسد نیست اما اگر نیاز باشد آنها هم درگیر ماجرا خواهند شد. اما اگر آمریکا بر این باور است که بشار اسد ریشه همه بدی ها و شرارت هاست پس چه چیز مانع حمله به نیروهای بشار اسد است. در این مورد سؤالات زیادی مطرح است.

 

وزارت امور خارجه آمریکا پاسخی درباره پایه و اساس حقوقی حملات هوایی در سوریه ارائه نداده است. شورای امنیت سازمان ملل هیچ تصمیم‌گیری در این مورد نکرده است.

 

کنگره آمریکا هم در این مورد جلسه ای نداشته است. اما اقدامات نظامی آمریکا در سوریه در جریان است.

 

آمریکا اولین حمله هوایی اش علیه سوریه را از ترکیه و با اجازه این کشور انجام داد. ترکیه هم تانک‌هایش را به مرز با سوریه اعزام کرده است. آمریکا و ترکیه در ژوئیه توافق کردند تا منطقه حائلی در شمال سوریه ایجاد کنند. همه این اقدامات بدون تایید کنگره آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل انجام شده است./982/ب101/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات