۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۷۸۹۹۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی مانع از فراموش کردن جنایتکاری آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: جنایتی که آمریکا در ژاپن مرتکب شد مربوط به کودکان و زنان و مردان بی گناهی بود که نقشی در جنگ با آمریکا نداشته و نیروی نظامی محسوب نمی شدند و این مسأله عمق بی رحمی و وحشی گری آمریکا را ثابت می کند.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به تقوا، اظهار داشت: تقوا انسان را وادار به رعایت دستورات الهی می کند و در سایه این اطاعت انسان از رحمت بی حد خداوند متعال برخوردار می شود.


بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی مانع از فراموش کردن جنایتکاری آمریکا است


وی با اشاره به واقعه 15 مرداد 1324 که نشانگر تاریخ ننگین جنایت های آمریکا است، افزود: در این روز آمریکا نخستین بمب اتمی را در هیروشیما یکی از شهرهای ژاپن به کار برد.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: این بمب که برای نخستین بار در آمریکا از سوی دانشمندان آلمانی و دیگر دانشمندان جهان ساخته شد، معادل 20 هزار تن تی ان تی بود.


وی به عمق فاجعه انسانی بمباران اتمی شهر هیروشیما اشاره و اذعان کرد: هیروشیما 250 هزار نفر سکنه داشت که 60 هزار نفر آن در یک لحظه جان دادند و 100 هزار نفر نیز زخمی و مجروح شدند که بسیاری از آن ها نیز در اثر این جنایت عظیم جنگی از دنیا رفتند.


امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: در عرض یک لحظه شهری با خاک یکسان شد اما آمریکای جنایتکار به این هم بسنده نکرد و سه روز بعد از این واقعه شهر ناکازاکی ژاپن را بمباران اتمی و ساکنین آن را نابود کرد.


وی با تاکید بر اینکه در شهرها مردم عادی ساکن هستند و نه نظامی ادامه داد: جنایتی که آمریکا در ژاپن مرتکب شد مربوط به کودکان و زنان و مردان بی گناهی بود که نقشی در جنگ با آمریکا نداشته و نیروی نظامی محسوب نمی شدند و این مسئله عمق بی رحمی و وحشی گری آمریکا را ثابت می کند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر بیانات امام خامنه ای مدظله العالی در مورد عدم پایان دشمنی ایران و آمریکا گفت: ملت ایران وحشی گری و ددمنشی آمریکا را فراموش نمی کند و جنایاتی که این دولت فاسد در طول تاریخ مرتکب شده اند از اذهان عمومی پاک نمی شود.


شرط التزام به تولی و تبری نفرت از دشمنان اسلام است


امام جمعه ارومیه با اشاره به جنایات های آل سعود در حق ملت مظلوم یمن، تصریح کرد: دولت های غربی و به ویژه آمریکا عربستان را به جان مردم یمن انداختند تا در منطقه مسلمان کشی بیشتری به راه بیاندازند و از همه جنایت کاران منطقه حمایت می کنند.


وی نفرت از استکبار را شرط مسلمانی دانست و گفت: نسبت به استکبار نباید نفرت از قلب مسلمانان بیرون برود، چراکه تولی و تبری شرط اساسی دین ما است، مومن باید از انسان های بد و کردار زشت آنان متنفر باشد و علاقه مندی به مومنان و کارهای پسندیده آنان در قلب یک فرد مسلمان باید نهادینه شود.


مرزداران ما با روحیه قوی و صلابت در برابر تهدیدها ایستاده اند


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به حضور نیروهای مومن و متعهد در مرزبانی کشور گفت: این نیروها با روحیه بسیار بالا و صلابت و شهامت کامل در مرزهای کشور و در ارتفاعات آماده اند و و از نظر امکانات نظامی کاملترین و بهترین تجهیزات در اختیارشان است و کوچکترین حرکت دشمنان زیر نظر آنان قرار دارد./936/پ201/ب4

ارسال نظرات